::: FORUM ManuFrog :::: Mediawiki och forumprogram - ::: FORUM ManuFrog :::

Hoppa till innehåll

Mediawiki och forumprogram

#1 Guest_Mårten_*

  • Grupp: Guests

Postad 02 februari 2007 - 02:51

Hej!

Jag undrar om det går bra att köra senaste versionen av mediawiki hos er? Denna ska kräva php5. Det stod någonstans att man var tvungen att döpa alla sin filer till *.php5 om man skulle köra php5. Tänkte att detta skulle kunna innebära problem om man vill köra mediawiki.

Sen skulle jag även vilja köra ett forum på mina hemsidor. Har testat phpBB-forum som funkar okej, men det verkar ha svårt att samarbeta om jag samtidigt vill ha en wiki som också jobbar mot databaserna. Vilken forumprogramvara rekommenderar ni?

Hade helst också velat ha en forumprogramvara där det är möjligt att lägga upp attachments också (att användarna laddar upp bilder, mp3:or, pdf-dokument, osv i sina inlägg på forumet), i princip hur stora filer som helst. Har haft svårt att få det att fungera med phpBB-forumet.

Sista frågan: Om man överskrider 1000 GB - vad händer då? Har ni inga större konton?
0

#2 Medlemmen är offline   Erik 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Admin
  • Inlägg: 7 585
  • Gick med: 13-juli 03

Postad 02 februari 2007 - 10:02

Visa inläggMårten på 2 February, 2007, 02:51 sade:

Hej!

Jag undrar om det går bra att köra senaste versionen av mediawiki hos er? Denna ska kräva php5. Det stod någonstans att man var tvungen att döpa alla sin filer till *.php5 om man skulle köra php5. Tänkte att detta skulle kunna innebära problem om man vill köra mediawiki.

Sen skulle jag även vilja köra ett forum på mina hemsidor. Har testat phpBB-forum som funkar okej, men det verkar ha svårt att samarbeta om jag samtidigt vill ha en wiki som också jobbar mot databaserna. Vilken forumprogramvara rekommenderar ni?

Hade helst också velat ha en forumprogramvara där det är möjligt att lägga upp attachments också (att användarna laddar upp bilder, mp3:or, pdf-dokument, osv i sina inlägg på forumet), i princip hur stora filer som helst. Har haft svårt att få det att fungera med phpBB-forumet.

Sista frågan: Om man överskrider 1000 GB - vad händer då? Har ni inga större konton?


Hej! Man kan ändra filändelserna till ".php5" men man kan även lägga till en kod i en .htacccess fil så körs alla php-filer med php5 - var snäll och läs mer här: http://forum.psychof...p?showtopic=751

Det finns så pass många forum så det är svårt att rekommendera ett tycker jag, kanske någon annan har ett förslag? ;)

Om man använder med än 1000 MB av sitt kontos utrymme, kan inga fler filer läggas upp/sparas och ingen epost kan heller sparas.

Vi erbjuder "special-konton" såsom tex. "Dubbel-Power" konto o.s.v så alla kan uppgradera samtliga kontotyper med mer utrymme & trafik.
Det är bara att maila oss. :)
::: Have great day! //Erik at psychofrog.se and Webbhotell ManuFrog :::
0

Dela med dig av detta ämne:





Snabbsvar

Detta inlägg behövs godkännas av en moderator innan det visas.
  

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar