::: FORUM ManuFrog :::: Mobil FTP - ::: FORUM ManuFrog :::

Hoppa till innehåll

Sida 1 av 1
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne

Mobil FTP Hur ladda upp filer mha av mobilen?

#1 Guest_Claes Swedenborg_*

  • Grupp: Guests

Postad 17 februari 2006 - 22:32

Hej,

jag har behov av att skicka upp filer till mitt konto från en mobil enhet, i mitt fall en Siemens M65 mobiltelefon. Den har stöd för JAVA-program, och jag har hittills blivit förvånad över vad hur mycket funktionaliteten kan utökas hos en så pass enkel mobil med programtillägg.

Nu letar jag efter något sätt att föra över filer från mobilen till mitt konto, dvs till specifika mappar på mitt konto.

Vet någon om det finns något sätt ÖVERHUVUDTAGET att göra detta från en mobiltelefon? Antingen en FTP-klient för mobiler eller någon http-sida där detta går att åstadkomma?

Det är lite långsökt, men jag tycker det BORDE gå...

mvh
/Claes S.
0

#2 Medlemmen är offline   Pezzen 

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Moderator
  • Inlägg: 153
  • Gick med: 30-januari 04

Postad 19 februari 2006 - 12:32

Det går nog att på ett eller annat sätt skicka data från mobilen till hemsidan, men jag tror inte det går att göra det via ftp eller liknande. DEt som jag kan komma på är mest likt är nog någon typ av programvara typ http://heyman.info/mmsdecoder.php

Men det är en intressant fråga och jag ska kika lite. Vet du om din telefon stöder MIDP 1.0 eller MIDP 2.0?
Regards
Stefan/Pezzen
0

#3 Guest_Claes Swedenborg_*

  • Grupp: Guests

Postad 20 februari 2006 - 14:23

Hej,

jag ska titta närmare på MMS decodern så fort jag får tid.

jag har kollat specifikationerna för Siemens M65, och det verkar som om den har stöd för MIDP 2.0.

Ja menar, frågan är ju intressant oavsett modell av mobil, men det är i alla fall en M65:a jag har just nu.

Jag jobbar på att förbättra möjligheterna att publicera innehåll till mitt CMS (Joomla) mobilt. Det finns några moduler till Joomla som funkar så att man mejlar bilagor till en given e-postadress, vilka sedan publiceras i förvald inneålls kategori.

Detta är i och för sig bra, men det begränsar användningen något genom att det blir lite låst till exakt en funktion. Kunde man däremot på något sätt mejla bilagor så att de hamnar i en given mapp så skulle man kunna visa detta innehåll på ett mer flexibelt sätt.

FTP mha midlet tror jag inte funkar för den här typen av enklare mobil.

Tack för tipset så länge!

/Claes
0

#4 Guest_Gäst_*

  • Grupp: Guests

Postad 23 maj 2006 - 20:48

Ha en midlet i mobilen som sätter upp en HTTP-anslutning mot ett PHP-script på servern som tar emot filen. Skriptet på servern kan sen placera filen på önskad plats eller göra vad du vill.

/*Markus*/
0

Dela med dig av detta ämne:


Sida 1 av 1
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne


1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar