::: FORUM ManuFrog :::: PhpWiki - hur ändra från engelsk till svensk? - ::: FORUM ManuFrog :::

Hoppa till innehåll

Sida 1 av 1
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne

PhpWiki - hur ändra från engelsk till svensk?

#1 Guest_hedberg-_*

  • Grupp: Guests

Postad 23 november 2004 - 23:14

Som standard får man engelsk phpwiki, men när jag tittar runt bland filerna som har skapats så ser jag en folder som heter /sv och däri finns svenska filer.

Hur kan jag ställa om så att den fattar att jag vill ha svensk version istället?

Har letat men inte hittat någon info om sånt här...

;)
0

#2 Medlemmen är offline   Erik 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Admin
  • Inlägg: 7 585
  • Gick med: 13-juli 03

Postad 26 november 2004 - 19:13

Jag vet att Du redan funnit svaret, men tänkte ändå det kunde vara bra för andra som undrar. :ranting:

Svenskt språk finns med när man installerar. Man ändrar helt "enkelt" i config.php.
Gå in i mappen "lib" och öppna filen config.php i Din favorit editerare. (dock ej notepad - då radas inget upp. allt på samma rad är inte så lyckat)

Gå till rad 34 och ändra
$LANG="c";
till
$LANG="sv";

Spara filen och svenskt språk är nu valt istället för engelska.

;)
::: Have great day! //Erik at psychofrog.se and Webbhotell ManuFrog :::
0

#3 Guest_hedberg__*

  • Grupp: Guests

Postad 27 november 2004 - 14:49

Njae, det borde vara så. Jag har provat med multipla installationer via cpanel, och det blir felmeddelanden. Jag löste det delvis genom att gå in i respektive php-filer och ändra till svenska där det gick. Men det löser inte alla ställen...
0

#4 Medlemmen är offline   Erik 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Admin
  • Inlägg: 7 585
  • Gick med: 13-juli 03

Postad 27 november 2004 - 16:55

;) Du har så rätt. Det fungerade inte alls med att göra som det står. Har letat och tror att buggen är fixad i den senaste versionen. (1.3.10)
Har tyvärr inga uppgifter på när den senaste "stabila" versionen 1.2.4 uppgraderas till nyare. (Fantastico använder endast de senaste stabila versionerna av de olika scripten.)

Kanske lagom till jul? :ranting:
::: Have great day! //Erik at psychofrog.se and Webbhotell ManuFrog :::
0

#5 Guest_hedberg__*

  • Grupp: Guests

Postad 15 december 2004 - 19:46

Nån som vet hur man ändrar namn och lösenord på Admin man uppgav i Fantisco när man skapade en PhpWiki? Har letat runt men hittar inte det.

Nån som vet om man kan skapa flera olika admin med egna namn och lösenord?
0

Dela med dig av detta ämne:


Sida 1 av 1
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne


1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar