::: FORUM ManuFrog :::: 99kronor.com - ::: FORUM ManuFrog :::

Hoppa till innehåll

  • 5 Sidor +
  • « Första
  • 3
  • 4
  • 5
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne

99kronor.com Frågor och diverse annat

#177 Medlemmen är offline   Sven 

  • Superior Member
  • PipPipPipPipPip
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 30
  • Gick med: 13-september 04

Postad 07 oktober 2004 - 17:48

Dagens skämt!

Råkade kolla på en av 99kronor.com:s websidor (man har ju lyckats få igång några nu). Man försöker locka nya kunder med bl.a. denna klämmiga paroll:

"support-personal där du inte behöver vänta dagar på svar och stabila system som ser till att din sida är uppe dygnet runt för hela världen att nå!" :) :whip:

Vad säger alla ni som desperat försökt att få tag på någon på 99kronor.com sedan i somras???

Kan man inte stämma någon för ren lögn?!?
0

#178 Medlemmen är offline   lillkrax 

  • Superior Member
  • PipPipPipPipPip
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 21
  • Gick med: 27-juli 04

Postad 07 oktober 2004 - 20:06

:) Ämen det är ju för :whip: -ligt!!!!!!!!!!!!
-Hur kan dom??????????
Min sambo sa faktiskt åt mig att ansöka om ett nytt konto hos dem,för att ev kunna få tag på dem.
Hurmf! :blush:
Men man undrar ju varför de är så svåra att få tag på och samtidigt kör de på som om de regnar
när det gäller att håva in nya pengar :whip: ?
Vad ska vi göra åt saken?
Ska vi göra nåt gemensamt?
-Kan man demonstrera utanför deras kontor typ?
-Ringa Janne Joseffson?
My god!
Har redan högt blodtryck och orkar bara inte med detta längre.
Mvh!
Ankie
0

#179 Medlemmen är offline   Susanna 

  • VIP Member
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Admin
  • Inlägg: 287
  • Gick med: 13-juli 03

Postad 07 oktober 2004 - 20:25

lillkrax på 7 Oct 2004, 21:06 sade:

Min sambo sa faktiskt åt mig att ansöka om ett nytt konto hos dem,för att ev kunna få tag på dem.

Jag vet flera som testade det redan i mitten på augusti... men det är (var) ingen vidare bra idé.

ja, varför itne kontakta Sverker? :)
0

#180 Medlemmen är offline   Susanna 

  • VIP Member
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Admin
  • Inlägg: 287
  • Gick med: 13-juli 03

Postad 07 oktober 2004 - 20:26

Sven på 7 Oct 2004, 18:48 sade:

"support-personal där du inte behöver vänta dagar på svar och stabila system som ser till att din sida är uppe dygnet runt för hela världen att nå!" :whip: :blush:

Vad säger alla ni som desperat försökt att få tag på någon på 99kronor.com sedan i somras???

Kan man inte stämma någon för ren lögn?!?

Kallas inte detta för falsk marknadsföring?! :)
0

#181 Medlemmen är offline   Gullex 

  • Superior Member
  • PipPipPipPipPip
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 46
  • Gick med: 12-september 04

Postad 08 oktober 2004 - 17:09

Gullex på 6 Oct 2004, 00:04 sade:

jag skickade ändå den samlade och obesvarade/studsade korrespondensen vidare till peter@99kr.com för att försöka att slutligen även få 99kr.com att bekräfta att de har fattat att jag har avslutat alla mellanhavanden med dem och att de inte ska försöka forcera 2checkout att ändock dra mer pengar.

Kanske överflödigt att nämna att denne person inte bevärdigade sig med att svara. Vad jag har förstått av andra inlägg så har han nu även fimpat mailkontot för att slippa få mail dit. Seriöst gäng, dessa bakom 99kr.com...
0

#182 Guest_Guest_*

  • Grupp: Guests

Postad 08 oktober 2004 - 21:54

joel på 4 Oct 2004, 11:51 sade:

Hej alla!

Jag har försökt följa den diskussionen kring den tragiska utvecklingen med 99kronor/nameghost men har nu "kört fast"...

Jag har en domän hos nameghost som skall flyttas till gate9. Gate9 säger att jag behöver bekräfta flytten innan den kan utföras. 99kronor/nameghost svarar inte på mail. Har skickat till support@99kronor.com, f****@*****.se, dns@nameghost.com m.m.

De vägrar helt enkelt hjälpa mig!! På kontrollpanelen hos nameghost står det "Pending transfer completion". Vad betyder detta?

Tacksam för hjälp!

Hej Joel, vet ej om du har lyckats lösa ditt problem redan, men om du fortfarande inte kan flytta din domän pga att din domän är låst eller 99kr måste bekräfta transfern så råder jag dig att maila Amber på eNom (amber@enom.com) och förklara din situation. Hon har hjälp mig och flera andra att låsa upp våra domäner när skojarna på 99kr inte velat svara. Sök igenom trådarna på detta forum så hittar du mer info.
0

#183 Medlemmen är offline   Anarkitekten 

  • Superior Member
  • PipPipPipPipPip
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 30
  • Gick med: 26-juli 04

Postad 08 oktober 2004 - 21:55

Ovanstående inlägg är alltså skrivet av mig. Jag glömde bort att jag har ny dator och inte är automatiskt inloggad längre. :) :whip:
0

#184 Guest_Guest_*

  • Grupp: Guests

  Postad 08 oktober 2004 - 23:15

Usch vad jag känner mig tjatig ang det här med polisanmälan. :)
Som jag tidigare skrivit så är det jag och en till som gjort slag i saken.
Vem den andre är och om den personen fick rätsida på sitt strul vet jag inte.
Mitt blev iaf fixat. (om det beror på det vet jag ju inte förstås heller)
Men om ni känner er lurade av dessa skojare så sitt inte bara här å gnäll. :whip:
Det har vi ju märkt att det kommer man ingen vart med.
Det är bara å lyfta på luren och pingla.

Föresten tror jag mer på Aschberg än på Sverker.
De är en elak :blush:
0

#185 Medlemmen är offline   Scanialover 

  • VIP Member
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 142
  • Gick med: 27-augusti 03

Postad 08 oktober 2004 - 23:19

Å de där va ju jag som skrev.
Jag missade oxå att logga in :)
0

#186 Medlemmen är offline   Anarkitekten 

  • Superior Member
  • PipPipPipPipPip
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 30
  • Gick med: 26-juli 04

Postad 10 oktober 2004 - 02:09

Många av oss som har haft problem med 99kr har inte haft problem av den typen att de olovligt dragit pengar från våra konton, etc. Därför kan vi knappast polisanmäla dem trots allt strul de orsakat. Men om du har kunskap om vilken lag de kan ha brutit mot genom att göra min domän otillgänglig och oflyttbar (tills jag kontaktade eNom) så får du gärna berätta. :)
0

#187 Medlemmen är offline   Sven 

  • Superior Member
  • PipPipPipPipPip
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 30
  • Gick med: 13-september 04

Postad 10 oktober 2004 - 08:40

Anarkitekten på 10 Oct 2004, 03:09 sade:

Många av oss som har haft problem med 99kr har inte haft problem av den typen att de olovligt dragit pengar från våra konton, etc. Därför kan vi knappast polisanmäla dem trots allt strul de orsakat. Men om du har kunskap om vilken lag de kan ha brutit mot genom att göra min domän otillgänglig och oflyttbar (tills jag kontaktade eNom) så får du gärna berätta. :)

Det är väl bedrägeri det handlar om?
Man har lovat att hålla en viss tjänst tillgänglig under ett års tid och tagit betalning i förskott. Sedan skiter man uppenbarligen i att uppfylla löftena och överger kunderna.
0

#188 Medlemmen är offline   Scanialover 

  • VIP Member
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 142
  • Gick med: 27-augusti 03

  Postad 10 oktober 2004 - 22:31

Ja det kan det nog kallas för även i det fallet.
Nån form av "garanti" borde det ju finnas när man köper ett webhotell.
Ex om mitt ADSL ligger nere en viss tid så återbetalar Telia pengar.
Har jag för kallt i lägenheten har jag rätt att få avdrag på hyran.
Köper jag en dator har jag garanti osv.

Dom har ju åtagit sig att se till att det du betalar för fungerar och att du kan använda det.
Det handlar om flera månaders problem och människor som gömmer sig undan och inte är anträffbara för att hjälpa sina kunder.
Och vad vet ni vad dom gör? Är dom på firman överhuvudtaget?
Förhoppningsvis så sliter å svettas dom och gör allt för att få igång skiten.
0

#189 Medlemmen är offline   kjette 

  • Superior Member
  • PipPipPipPipPip
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 15
  • Gick med: 11-augusti 04

Postad 10 oktober 2004 - 23:33

Om dom skulle starta ett webhotell från början ska dom kunna de där!
0

#190 Guest_Marcus_*

  • Grupp: Guests

Postad 11 oktober 2004 - 18:55

Pezzen på 5 Oct 2004, 23:21 sade:

Hejsan,

Marcus, jag tror du får svårt att få tillbaka några pengar, jag tror tom att de hade en avtalspunkt som sade att du inte kunde kräva tillbaka pengar av 99kronor, hur lagligt det nu är.

Sen, nu verkar 99kronor ha vakna upp, har fått ett mail från peter idag, så om ni vill något men inte får tag på någon annan så är peter@99kronor.com ett hett tips. :)

Jag har inte märkt något uppvaknande. Jag kommer naturligtvis även i fortsättningen att kräva tillbaka mina pengar! De har helt enkelt tagit pengar från mitt konto UTAN att jag fått något för dem. Ett sådant avtal har jag INTE ingått.

Förövrigt så ringde jag kronorfogden förra veckan, men det var inte mycket intressant där. En momsskuld på ca: 2 500 kr var allt. Obs! 99kr är inget företag utan högst ett "varumärke". Företaget heter Beash Networks HB. och har organisationsnummer 969691-0984. Bolagsmännen var de redan kända. Ett tips: Bolagsverket i Sundsvall.
0

#191 Medlemmen är offline   Sven 

  • Superior Member
  • PipPipPipPipPip
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 30
  • Gick med: 13-september 04

Postad 12 oktober 2004 - 19:25

Pengar tillbaka! :D

Efter att ha lagt tre olika tickets hos 2checkout.com ser det nu ut som om jag skulle kunna få lite pengar tillbaka från 99kronor.com för deras värdelösa service. :whip: :blush:

2checkout är heller inte helt lätta att göra med... För att de överhuvudtaget skall bemöda sig med att svara måste man skapa en ticket. Jag försökte skapa tre stycken, eftersom det hade gått tre betalningar från mig till 99kronor.com. Jag hade köpt två web-hotell och en domän genom dem.
Av någon obegriplig anledning gick det bara att skapa två tickets. Den tredje såg ut att gå bra men kunde inte återfinnas efteråt. Jag skrev samma motivering till alla mina tickets: "99kronor.com has not delivered web services as promised. Furthermore the company can not be reached and has not answered to any mail nor the complaint sent by your website.
I want to be sure that no future payments are made to 99kronor.com. If possible I would like a refund of payments already made since the service has degraded to a point where it is no longer usable."

På den första ticketen svarade 2checkout att man hade vidarebefordrat mina klagomål till säljaren och om denne inte hörde av sig inom 48 timmar kunde jag öppna ärendet igen. Den andra ticketen avslogs direkt med motiveringen att det var en "duplicate ticket". Jag gick i svaromål och menade på att det inte alls var en "duplicate ticket" eftersom det handlade om tre olika inköp och gav dem alla inblandade ordernummer. De svarade tillbaka att tyvärr gick det inte att göra något eftersom alla tre ordrarna var äldre än tre månader. (De var från februari och april i år.)

Nåväl. När det hade gått 48 timmar öppnade jag den första ticketen igen och sa att 99kronor.com naturligtvis inte hade svarat. Och jag undrade hur de kunde hjälpa mig vidare. Till min förvåning svarde de då att det enda de kunde göra var en cancellering av min beställning och en återbetalning. Jag accepterade naturligtvis detta. :whip:

Senare fick jag mail att de kommer att betala tillbaka 27 dollar. Hur de räknar förstår jag inte för i den ordern hade jag betalat 40 dollar. Och konstigt nog var detta en av de äldsta ordrarna från februari.

Skit samma, jag är bara överlycklig att det överhuvudtaget gick att få tillbaka något och samtidigt snuva 99kronor.com på några av de pengar de roffat till sig. :)

Jag tror också att 2checkout snart tröttnar på att ha med 99kronor.com att göra. Jag skrev till dem att de riskerade att få många missnöjda kunder på halsen i så fall. På det svarade de att de skulle vidarebefordra mina synpunkter till sin "Risk department".

Så, om ni vill djävlas lite med 99kronor.com och kanske få någon dollar tillbaka så kan det löna sig att ta en dust med 2checkout. I mitt fall tog det tre dagar innan de överhuvudtaget svarade på min första ticket, men sedan gick det lite snabbare att få svar på följdfrågorna.

Lycka till om ni vill prova att göra som jag.

/Sven
0

#192 Medlemmen är offline   Ado 

  • VIP Member
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 97
  • Gick med: 01-juni 04

Postad 14 oktober 2004 - 10:41

Tips för er som använder PHP:

99kronor.com har uppgraderat till PHP version 4.3.9, daterad 22 september 2004 (från tidigare 4.3.4, daterad 3 november 2003). Uppdateringen skedde någon av de senaste dagarna.

En lista med de buggar som fixats till version 4.3.9 (och de överhoppade mellanversionerna) finns på http://www.php.net/ChangeLog-4.php.

/Anders Dovervik, Stockholms Judoklubb
0

#193 Medlemmen är offline   Anarkitekten 

  • Superior Member
  • PipPipPipPipPip
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 30
  • Gick med: 26-juli 04

Postad 15 oktober 2004 - 01:23

Sven på 10 Oct 2004, 09:40 sade:

Det är väl bedrägeri det handlar om?
Man har lovat att hålla en viss tjänst tillgänglig under ett års tid och tagit betalning i förskott. Sedan skiter man uppenbarligen i att uppfylla löftena och överger kunderna.

Jo, fast grejen med mitt fall var att jag ville flytta min domän i samband med att mitt abonnemang hos 99kr gick ut. Eftersom jag inte längre betalade för deras tjänster kan man knappast kalla det för bedrägeri. Däremot satte de ju käppar i hjulen för mig i och med att jag inte kunde komma åt NameGhost för att genomföra flytten till en annan registratur. I detta avseende skötte de verkligen inte sina åtaganden, men vad man har för juridiska rättigheter i ett sådant fall har jag ingen aning om.
0

#194 Medlemmen är offline   Sven 

  • Superior Member
  • PipPipPipPipPip
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 30
  • Gick med: 13-september 04

Postad 15 oktober 2004 - 07:00

Anarkitekten på 15 Oct 2004, 02:23 sade:

Jo, fast grejen med mitt fall var att jag ville flytta min domän i samband med att mitt abonnemang hos 99kr gick ut. Eftersom jag inte längre betalade för deras tjänster kan man knappast kalla det för bedrägeri. Däremot satte de ju käppar i hjulen för mig i och med att jag inte kunde komma åt NameGhost för att genomföra flytten till en annan registratur. I detta avseende skötte de verkligen inte sina åtaganden, men vad man har för juridiska rättigheter i ett sådant fall har jag ingen aning om.

Jag är heller ingen expert på det juridiska. Det finns kanske andra som vet bättre?

/Sven
0

#195 Medlemmen är offline   Sven 

  • Superior Member
  • PipPipPipPipPip
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 30
  • Gick med: 13-september 04

Postad 15 oktober 2004 - 07:06

Igår ramlade pengarna från 2checkout in på mitt konto. Ungefär 200 kronor blev det. Inte så mycket pengar kanske, men en moralisk seger och glädjen över att i alla fall kunna rädda några kronor tillbaka från skojarna på 99kronor.com känns bra!
:D :D

Tack förresten till alla som skrivit om 99kronor.com i detta forum. Utan er hjälp hade jag aldrig klarat av att komma loss från 99kronor.com och rädda undan mina domäner till ett säkrare ställe. Jag lärde mig mycket på resans gång!
;) :)

/Sven
0

#196 Guest_Fredrik_*

  • Grupp: Guests

Postad 18 oktober 2004 - 20:22

Halloj!

Har även jag äran att ha använt 99kronor...

Hur som helst så har jag mitt domän www.rodastjarnan.com hos dom och jag tänker icke förlora det...

Så hur gör jag för att få det kvar? Kan jag flytta det eller något?

när man kör en whois sökning så pluppar namnet http://www.enom.com upp här och var, har dom något med saken att göra?
0

#197 Guest_Jensa_*

  • Grupp: Guests

Postad 18 oktober 2004 - 20:49

Hej Fredrik!

Så här gjorde jag:
Jag skickade ett brev från den administrativa adressen (det vill säga den som du angav vid registreringen av domänen) som är knuten till domänen till: transfers@enom.com och bad dem ta bort REGISTRAR-LOCK därför att 99kronor inte svarar på något kontaktförsök från min sida.
Det var snabbt gjort av enom.com.

Sedan har jag bett mitt nya webhotell att ta över domänen genom sin registrar.

Lycka till!
0

#198 Guest_ferale_*

  • Grupp: Guests

  Postad 20 november 2004 - 17:34

Hei..

Leser her på forumet om alle som har problemer med 99kronor.com
Har selv et webhotell der, (ikke domain) men har problemer med ftp opplastning.
Får ikke lastet opp filer da jeg bare får 550 access denied. Jeg får heller ikke slette filer heller fra webserver.

Har mailet 2checkout.com for å avslutte autogiro, for jeg vil ikke betale for noe som ikke virker.

Har mailet support til 99 kronor i 1 mnd uten å få svar på problemet. Jeg har i dag funnet noen mail adresser her på forumet til admin, peter, og f**** ******, men har ikke så stort håp om å få svar.

Mitt spørsmål er:
Avslutter 2checkout.com autogiro uten noe videre problem??

Hvilken wehotell anbefales....
Er manuFrog en solid webhotell, uten problem slik som med 99 kronor.com ????

Tror noen at 2checkout.com stopper betalningen ????

mvh¨
Alexander
Norge.

99kronor.com hatar....

PS !! skal ihvertfall gå til norske tidninger om dette føretaget, og advare mot det......
;)
0

#199 Medlemmen är offline   ferale 

  • Newbie
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 2
  • Gick med: 21-november 04

Postad 24 november 2004 - 09:18

Hei,

Fikk etter x antall forsøk et svar fra 99kronor.com:

Svaret jeg fikk lyder så her:

Jag beklagar verkligen att svar uteblivit och att du känner dig
illa bemött.

Är det via FTP det ej går att ladda upp filer. Återkom gärna med
ditt lösenord så skall jag undersöka saken.

Mvh,
F**** ******




og jeg svarte slik tilbake på mailen :


Hei,

anverdernam: ***************
Mitt løsenord er: *************

Du kan like godt bare slette hele kontoet da jeg har flyttet mitt område, og sagt opp hos 2checkout.com

Sier med dette også opp mitt forhold til 99.kronor.com

PS: Du kan slette alt på kontoet mitt, og stenge kontoet mitt hos 99.kronor.com


;)
0

#200 Medlemmen är offline   Rutger 

  • Rookie
  • PipPip
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 4
  • Gick med: 26-juli 04

Postad 24 november 2004 - 12:54

Va?? Har 99kronor verkligen svarat på mail, kors i taket.

Jag kände mig inte illa bemött av 99kronor, snarare inte alls överhuvudtaget bemött, F***, F*** och hans polare har verkligen lyckats med konststycket att missköta 99kronor.com, bara det i sig en stor prestation, tror inte ens att jag själv skulle klara av att klanta till det så totalt som de har lyckats med.

Även jag har lämnat det gravt grundstötta skeppet med vatten upp till armhålan och flytt till torrare marker. Mot slutet gick det inte ens att skicka mail, detta för att 99kr's ISP stod på i det närmaste alla black-lists som gick att uppbringa. Rena tombolan om nått mail nådde fram.

Nåväl, Var Redo eller vad det nu heter, jag är fri från skiten! ;)
0

#201 Guest_Guest_Kjette_*

  • Grupp: Guests

Postad 12 december 2004 - 04:13

F*** slutade för ett bra tag sen, och F*** har inte stora makten hellre längre!
Men han jobbar där iaf!
En s.k Robert som tar hand om allt nu! Och de går att maila till Robert på denna adress projektledningen@99kronor.com.
Jag ringde till F***, han va jätte trevlig iaf, han svarade på alla mina frågor och han sa att de är inte gått så bra med servarna för att dom blev överbelastade pga av alla kunder.
Och senare blev de bara värre för att de blev fel, sen fick dom inn massor av mail som orsaka allt som nu!
Och han kunde som inte göra mycke mer nu!

De va som allt!

Mvh Kjette
0

#202 Guest_Johan Adler_*

  • Grupp: Guests

Postad 13 december 2004 - 12:15

Jag har haft tre domäner på 99kronor, två .se-domäner som var lätt att flytta, och en .org-domän som nameghost hade skrivit över helt i 99kronors namn. Efter att ha läst lite här kontaktade jag enom.com förra veckan, det tog ungefär 36 timmar (tidsskillnaden gjorde sitt till) innan jag kunde komma åt min .org-domän och flytta DNS till manufrog. Enom tar mer betalt än Joker, så jag flyttar domänansvaret till joker.com just nu.

Jag har kontaktat 2checkout, eller vad de heter, och protesterat mot att de har dragit pengar för webhotell som inte fungerar, de skall försöka kontakta 99kronor och återkomma till mig om det inte går. Jag räknar med att få pengarna tillbaka (för nästa år, som just har debiterats för alla tre konton/domäner).

Johan Adler
0

#203 Medlemmen är offline   TraXy 

  • Webmaster
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 56
  • Gick med: 07-januari 05

Postad 07 januari 2005 - 17:16

Har inte riktigt bekymrat mig om mitt konto hos 99kr, men har blivit mer och mer misstänksam på senaste. Inte så förtroendeingivande att supporten inte svarar på mail och att supportavdelningen på sidan har sagt att de snart är färdiga med uppgraderingen sedan i september förra året. Så var det ju kraschen i början av sommaren, och även om det var för jaevligt att bli av med forumet jag hade hos mig, så var det inte värre än att vi kunde börja bygga upp det igen när sidan kom tillbaka. Från scratch, tyvärr, men hellre det än ingenting alls. Databasen kunde de ju inte återställa ändå. Hemsidan kom däremot tillbaka utan problem. :unsure:

Tidigt i höstas förlängde jag min domän hos nameghost till januari 2007 eftersom jag hade råd då och inte visste hur det skulle bli med sådant senare. Samtidigt frågade jag 99kr om jag kunde förskottsbetala dem, men det gick inte. Det tackar jag min lyckliga stjärna för idag! Mitt konto hos dem går ut om typ 2 veckor ändå... och eftersom jag betalade med eKort (hurra för Föreningssparbanken för det påhittet! ...Önskar bara HSBC hade samma, nu när jag flyttat till England!) så kommer jag inte råka i klistret med det där autogirot som flera här har råkat ut för.

Hittade den här sidan när jag googlade efter nameghost. :ummm: Problemet med 99kr var visst värre än jag visste! Mitt problem (förutom att försöka hitta ett nytt webhotell som inte kostar skjortan och som ändå har mycket att erbjuda - nu har jag lagt in en beställning hos manufrog jag också... *skuttar lyckligt*) var att jag försöker föra över min domän, traxy.net till 123-reg.co.uk som jag registrerat två andra domäner hos den senaste veckan. Kruxet var att när jag kollade hur det gått förut idag, så stod det att den inte kunnat flyttas över, och att den stod på ENOM, INC. "Vafan?" tänkte jag. Nåväl. ENOM är kontaktade, och förhoppningsvis får jag ett bra svar av dem.

När jag läst här skickade jag ett mail till f****@****.se och fick följande till svar 10 minuter senare:

Citat

Hej!

Vänligen kontakta mig på följande adress för frågor gällande 99kronor.com.

media@*****.se

Mvh,
F****


Så dit har jag skickat, samt ett mail till dns@nameghost.com, admin@99kronor.com . Får se om jag får något svar från ENOM. *muttrar lite purket över hela situationen* Nu hoppas jag bara att ManuFrog är seriösa och håller vad deras hemsida utlovar. De var i alla fall snabba med att besvara det SMS jag skickade där jag frågade om hotellet hade stöd för SSI. Det hade det. :( Så nu väntar jag bara på att få svar från dem så att jag kan börja flytta mitt pick och pack dit istället.
0

#204 Medlemmen är offline   Jorgas 

  • Grupp: Members
  • Inlägg: 1
  • Gick med: 17-januari 05

Postad 18 januari 2005 - 00:15

Jag vill tacka alla som skrivit i detta forum, för efter att harvat igenom alla inlägg så lyckades jag tillsist få reda på hur jag skulle bete mig för att kunna förnya mitt domän namn igen som expierade eller vad det heter.

Nu gör jag som så många andra, jag flyr från 99 kronor med det snaraste, jag hoppas kunna inleda flytten så snart som möjligt. Har i alla fall lyckats förnya mitt domän namn och anmält mig till manufrog webhotell alldeles nyss.

Nu inväntar jag de uppgifter jag behöver för att kunna inleda flytten, sedan är 99 kronor.com ett minne blott för mig och det ska bli skönt.

till 99 kronor: :whip: :) :lipar:

Till alla er som delat med er av era kloka råd i detta forum :yaaay: ;) Uatan era inlägg hade jag nog fått ge upp mitt domän namn.

Nu hoppas jag att det kommer att funka bättre på det nya webhotellet
0

#205 Medlemmen är offline   Jonas 

  • Superior Member
  • PipPipPipPipPip
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 22
  • Gick med: 11-januari 04

Postad 26 januari 2005 - 14:43

Även jag har nu lyckats komma ur klorna på 99kronor.com.
Detta efter någon e-post till deras "debiteringsbolag" i USA, och någon "ticket" på samma företags hemsida

Så fick jag efter två veckor ett mail ifrån USA som berättade att de inte längre skulle försöka dra pengar från mitt Visakort.
Som tur var så hade jag tömt kontot på pengar, så det var på noll.... :-)

Min domän ( .ac ) DNS-pekar jag själv via registratorns hemsida, så jag ha sluppit dessa problem, som många andra har haft

( får säga att Manufrog har verkligen fungerat över förväntan )

/ Jonas
0

#206 Medlemmen är offline   lillkrax 

  • Superior Member
  • PipPipPipPipPip
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 21
  • Gick med: 27-juli 04

Postad 27 januari 2005 - 19:20

Hej! Nu har jag flyttat min domän ankies.com från 99kronors ställe som heteter enom va?

Jag har numera konton på namecheap. som t.ex tawanda.net som jag på ert webhotell numera. ;)
När jag skrev in domännamnet så stod det där att det gick att föra över,
så jag hoppas att jag kan litapå dem?
Har ju fått mejl och grattis till att vara ägare till den osv.

-Menar du att det ändå kan strula?

Jag tyckte nämligen att det stod nåt med locked då jag höll på med att fylla i uppgifter och då jag gjorde om det med
en till domän bjersander.comså stod det så här=
locked=aktive, men även det domänet blev jag hälsad och gratulerad som om det gått bra med överföringen,
men nu måste jag ju vänta i 24 timmar ungefär innan jag vet,
men det gick jättesnabbt sist då jag registrerade tawanda.net där, men då var det ju en nyregistrering och inte en registrering+transfer förstås.

Jag blir jätteglad om jag åtminstone får äga mitt domänanm ankies.com igen.

Nu måste jag läsa på om jag kan ha 3 domäner hos er på Manufrog.
-Eh kan ju fråga här också
-Får man det?
-Hur lägger man till domänerna då?
Ha det gott!
Ankie
0

#207 Medlemmen är offline   Susanna 

  • VIP Member
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Admin
  • Inlägg: 287
  • Gick med: 13-juli 03

Postad 27 januari 2005 - 22:24

Citat

Nu måste jag läsa på om jag kan ha 3 domäner hos er på Manufrog.
-Eh kan ju fråga här också
-Får man det?
-Hur lägger man till domänerna då?


Hej Ankie. Du kan ha upp till 5st domännamn parkerade & 5st Tilläggsdomäner på ett konto hos oss.
Det fixar men via sin Cpanel.

Parked domain och Addon domain är aktiverade som standard i de olika paketen. Upp till 5 st domännamn kan parkeras/läggas till.
Parked Domain = peka flera domännamn till samma domän (public_html mappen på kontot).
Addon Domain = lägga till ett domännamn som pekar till en mapp i public_html mappen. (Obs! På det domännamnet kan inte subdomäner läggas till.)
0

#208 Guest_Lena_*

  • Grupp: Guests

  Postad 28 januari 2005 - 11:19

Här är en till med problem! Jag är hemma och är mammaledig och har knappt tid att sitta vid datorn lägre (jobbar annars i IT branschen, men nu är jag helt lost in space känns det som)... ;-)
Hade helt missat det här med allt strul med 99kronor.com och Nameghost tills mitt domännamn gick ut den 23 januari!
Tänkte att det är väl bara att förnya det på Nameghost, men tji fick jag! BLÄÄÄÄ!!

Det är bara själva domänen jag vill förnya, inga webhotell eller dns-tjänster (använder server på mitt jobb).
Har testat att maila till enom.com nu och hoppas att de kan ta bort "Registrar Lock'et".

En fråga till er andra - vart ska man registera sin domän numera?? (är som sagt helt lost förtillfället...)
Någon nämde joker.com, är det ok? Vill ju helst slippa sånt här strul igen....

Ha're!
//Lena
(tomlebo.com)
0

#209 Guest_Lena_*

  • Grupp: Guests

Postad 28 januari 2005 - 11:45

Lena på 28 Jan 2005, 11:19 sade:

Här är en till med problem! Jag är hemma och är mammaledig och har knappt tid att sitta vid datorn lägre (jobbar annars i IT branschen, men nu är jag helt lost in space känns det som)... ;-)
Hade helt missat det här med allt strul med 99kronor.com och Nameghost tills mitt domännamn gick ut den 23 januari!
Tänkte att det är väl bara att förnya det på Nameghost, men tji fick jag! BLÄÄÄÄ!!

Det är bara själva domänen jag vill förnya, inga webhotell eller dns-tjänster (använder server på mitt jobb).
Har testat att maila till enom.com nu och hoppas att de kan ta bort "Registrar Lock'et".

En fråga till er andra - vart ska man registera sin domän numera?? (är som sagt helt lost förtillfället...)
Någon nämde joker.com, är det ok? Vill ju helst slippa sånt här strul igen....

Ha're!
//Lena
(tomlebo.com)

Förlåt, jag missade att det fanns en egen rubrik för domänregisteringstips.
Ska kolla där istället....

/Lena ;)
0

Dela med dig av detta ämne:


  • 5 Sidor +
  • « Första
  • 3
  • 4
  • 5
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne


1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar