::: FORUM ManuFrog :::: manufrog.com - ::: FORUM ManuFrog :::

Hoppa till innehåll

Sida 1 av 1
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne

manufrog.com manufrog.com

#1 Guest_anonym_*

  • Grupp: Guests

Postad 22 oktober 2005 - 12:03

Jag är undrar är det här ett bra webbhotel ?
http://www.manufrog.com/paket.html
Är det verkligen bara 450 kr/år och inga andra avgifter ?
kan man köra windows xp och få det att fungera med webbhotelet ?
Är webhotelet bra till att göra en sida så som
http://forum.psxcare...pport/index.php?
får man program som man behöver för att göra eget forum ?
när man formaterar med xp då ska man väll göra den här datorn till det domännamnet man valde ?
Man får väll en server från webbhotelet ?
0

#2 Medlemmen är offline   Erik 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Admin
  • Inlägg: 7 585
  • Gick med: 13-juli 03

Postad 22 oktober 2005 - 19:47

Hej, andra får svara på om de tycker vi erbjuder ett bra webbhotell eller inte. :)

Citat

Är det verkligen bara 450 kr/år och inga andra avgifter ?

Det stämmer. Inga andra avgifter tillkommer. 450kr inkl. moms för 1 år. (För ett "Power" konto)

Citat

kan man köra windows xp och få det att fungera med webbhotelet ?

Vad Du har för operativ-system installerat på Din dator har ingen betydelse. Hemsidor på Internet kan ses av alla operativsystem som stöder "Internet-surfande", vilket Windows Xp gör.

Citat

Är webhotelet bra till att göra en sida så som
http://forum.psxcare...pport/index.php?

Citat

får man program som man behöver för att göra eget forum ?

Forum och andra sorts script, hittar Du i Cpanel/Fantastico hos oss. Installeras med "några klick". Så hemsidor med Forum, fungerar utmärkt.

Citat

när man formaterar med xp då ska man väll göra den här datorn till det domännamnet man valde ?

"Formaterar med Xp" ? Vet inte riktigt vad Du menar med det, men "Den här datorn" döper Du till exempelvis Ditt egna namn/smeknamn eller liknande när Du installerar Windows Xp på Din dator. Läs mer på Microsoft's hemsidor.

Citat

Man får väll en server från webbhotelet ?

Vi lägger upp flera konton/kunder på varje server. Så någon egen server får ingen. Egna servrar kan Du hyra, men det är mycket kostsamt, och det erbjuder inte vi. Egna servrar behövs oftast bara till mycket välbesökta domännamn, såsom kommersiella hemsidor till stora företag - tex. TV3 o.s.v.

Kanske menar Du "eget konto"? Det får alla, där man som kund kan lägga upp sin hemsida, eller flera olika hemsidor. Samt koppla en eller flera domännamn till.
Och skapa e-postadresser m.m
::: Have great day! //Erik at psychofrog.se and Webbhotell ManuFrog :::
0

#3 Guest_anonym_*

  • Grupp: Guests

Postad 24 oktober 2005 - 16:05

Hej igen.behöver man ha sin dator hemma på för att andra besökare ska kunna se hemsidan som man eventuelt bygger ?
Hur mycket hårdisk utrymme har man för att programera en sida ?
Hur gör man för att komma igång med att programera en sida.Jag har ingen kunskap om hur man bygger sidor kan man få en beskrivning ?
0

#4 Guest_anonym_*

  • Grupp: Guests

Postad 24 oktober 2005 - 18:39

jag kom på en fråga till .Hur väljer man sidans namn ?
Jag antar att man kan välja ett enkelt namn som man lätt kommer i håg ?
0

#5 Medlemmen är offline   Erik 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Admin
  • Inlägg: 7 585
  • Gick med: 13-juli 03

Postad 24 oktober 2005 - 19:29

Hej.

Citat

Hej igen.behöver man ha sin dator hemma på för att andra besökare ska kunna se hemsidan som man eventuelt bygger ?

Nej. Du bygger Din hemsida tex. i något program på Din dator. Sedan skickar Du upp de filer som hemsidan innehåller till exempelvis ett konto hos oss. Då kan alla besökare sedan nå Din hemsida på vår server. Läs mer på Webdesignskolan

Citat

Hur mycket hårdisk utrymme har man för att programera en sida ?

Du kan tex. använda alla 350MB som ingår i ett "Lite" konto till Din hemsida. Vanligtvis är det bara några Megabyte som krävs för text & några bilder.

Citat

Hur gör man för att komma igång med att programera en sida.Jag har ingen kunskap om hur man bygger sidor kan man få en beskrivning ?

Du kan använda färdiga script, såsom Joomla, Mambo, WordPress mfl. för att tex. blogga eller så.
Annars kan Du använda något av alla de hjälp-program som finns att tillgå, såsom DreamWeaver, Frontpage mfl.
Ta en titt på Webdesignskolan.se så tror jag Du får en hel del tips.

Citat

.Hur väljer man sidans namn ?
Jag antar att man kan välja ett enkelt namn som man lätt kommer i håg ?

Det är ju alltid bra att ha ett enkelt namn, eller något "fiffigt" namn som alla kommer ihåg. Många använder någon del av sitt egna namn, eller något intresse eller liknande. Låt fantasin flöda.
:)
::: Have great day! //Erik at psychofrog.se and Webbhotell ManuFrog :::
0

Dela med dig av detta ämne:


Sida 1 av 1
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne


2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar