::: FORUM ManuFrog :::: Gallery & gallery remote vill inte med varandra - ::: FORUM ManuFrog :::

Hoppa till innehåll

Sida 1 av 1
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne

Gallery & gallery remote vill inte med varandra .....förslag på annan uploader eller annat fotogalleri?

#1 Medlemmen är offline   mickeh 

  • Superior Member
  • PipPipPipPipPip
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 34
  • Gick med: 20-april 05

Postad 05 november 2010 - 23:44

En gång i tiden när vi skaffade webhotell här testade jag de olika fotogallerierna som fanns här (i fantastico) och tyckte att Gallery såg enklast ut.

Genom åren har vi dock haft problem av både det ena och andra slaget; och här hos Manu har vi fått fin hjälp, vilket är mer än vi kan säga om Gallerys eget hjälpforum.....

Nu har svärfar oxå fått webhotell (han blev avundsjuk på samma present vi gav till svärmor ;-) och jag har installerat Gallery åt honom.
Installerar sedan Gallery remote på hans dator, och vi försöker logga in, bara för att mötas av beskedet:

"gallery remote can find no protocol implementation at the URL http://------"

Efter en massa letande på nätet (inkl Gallerys forum) inser jag snabbt att folk har haft samma problem ända sedan G1, med olika svar på lösning (den mån de har fått svar över huvud taget......)

Det enda jag kan hitta vad det gäller aktuell version (G3) är från 2009, där de säger att de är osäkra på om de ska implementera stöd för Gallery remote!!!!?! (Snacka om att skjuta sig själv i foten....)

* Är det någon som vet om så är fallet?

Poängen är ju att det ska vara enkelt och kul för dom att slänga upp bilder.....

* Finns något annat program som är lika lätt att köra batchjobb mot Gallery (Gärna inkl. möjligheten att skriva bildtexter i sen batcha iväg rubbet)?

*Alternativt, har någon rekommendataion på något av fotogalleri-programmen i Softaculous-paketet?
Enkelt upplägg (inga medlems/klubb/flerapersonerbehov, bara album med bilder rakt av), och möjlighet att ladda upp bilder batchvis.
0

#2 Medlemmen är offline   mickeh 

  • Superior Member
  • PipPipPipPipPip
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 34
  • Gick med: 20-april 05

Postad 15 augusti 2016 - 22:33

Jag ser så här ett antal år senare att
1) jag inte fått svar och
2) ett antal personer kollat på frågan.

Utifrån det gissar jag att den kanske är intressant.


Vi har nu på ett flertal ställen kört Piwigo som fotogalleri.
Funkar klockrent, har aldrig craschat (till skillnad från Gallery).

Ska jag komma på någon nackdel så är det väl att det inte finns så många färdiga utseenden att välja mellan, men det kan den intresserade i sånt fall ordna själv.
0

Dela med dig av detta ämne:


Sida 1 av 1
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne


1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar