::: FORUM ManuFrog :::: extra domän- egen adress - ::: FORUM ManuFrog :::

Hoppa till innehåll

Sida 1 av 1
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne

extra domän- egen adress Önskar se adressen i adressfältet.

#1 Medlemmen är offline   joacim 

  • WebbPucko
  • PipPipPipPipPip
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 49
  • Gick med: 13-mars 05

Postad 08 november 2010 - 18:14

Hej!

Om jag har en extra domän registrerad på mitt konto. I extra domän har jag registrerat och fixat en vidarebefordran av domän2.se till en mapp på domän1.se...

Jag skulle gärna vilja att domän2.se visades som egen domän i adressfältet av anledningen att ex favoriter osv skall peka rätt och se proffsigt ut. Är detta en inställningsfråga eller måste jag på annat vis byta konto så jag väljer något MultiUser funktion på kontot.

Tacksam era svar med konstruktiva lösningar!
0

#2 Medlemmen är offline   Erik 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Admin
  • Inlägg: 7 585
  • Gick med: 13-juli 03

Postad 09 november 2010 - 11:48

Visa inläggjoacim på 8 November, 2010, 18:14 sade:

Hej!

Om jag har en extra domän registrerad på mitt konto. I extra domän har jag registrerat och fixat en vidarebefordran av domän2.se till en mapp på domän1.se...

Jag skulle gärna vilja att domän2.se visades som egen domän i adressfältet av anledningen att ex favoriter osv skall peka rätt och se proffsigt ut. Är detta en inställningsfråga eller måste jag på annat vis byta konto så jag väljer något MultiUser funktion på kontot.

Tacksam era svar med konstruktiva lösningar!


För att lägga till en extra domän som ska fungera som en egen domän och hemsida krävs endast att Du lägger till domänen som en "Extra" domän (Addon) i Cpanel + pekar om domänen hos registraren så den pekar till servern (Ändrar namnservrarna för den eller sätter ett "A" record för den).

Ingen "vidarebefodran" ska skapas - då blir det fel.

Exempel i Cpanel (X3 temat):
1. Klicka på "Addon Domains" under "Domains".
2. Fyll i domännamnet i rutan vid "New Domain Name".
3. Fyll i ett valfritt lösenord i rutan vid "Password" - nu fylls 2 rutor i automatiskt av Cpanel - låt de vara som de är eller ändra men se då till att "public_html/" står kvar först i rutan vid "Document Root" !
4. Fyll i samma lösenord i rutan vid "Password(again)".
5. Klicka på "Add Domain".

Exempel i Cpanel (RvSkin temat):
1. Klicka på "Extra domäner" under "Domäner".
2. Fyll i domännamnet i rutan vid "Nytt domännamn".
3. Fyll i ett valfritt lösenord i rutan vid "Lösenord" - nu fylls 2 rutor i automatiskt av Cpanel - låt de vara som de är eller ändra men se då till att "public_html/" står kvar först i rutan vid "Dokument Rot hem" !
4. Fyll i samma lösenord i rutan vid "Lösenord(igen)".
5. Klicka på "Addera Domän!".
::: Have great day! //Erik at psychofrog.se and Webbhotell ManuFrog :::
0

Dela med dig av detta ämne:


Sida 1 av 1
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne


1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar