::: FORUM ManuFrog :::: Fantastico & Wordpress - ::: FORUM ManuFrog :::

Hoppa till innehåll

Fantastico & Wordpress

#1 Guest_Bumblebee_*

  • Grupp: Guests

Postad 16 januari 2007 - 22:23

Jag har installerat Wordpress i några subdomäner på min domän med hjälp av Fantastico. Dock har jag därefter bytt namn på mapparna de ligger i, och därigenom förlorat möjligheten att uppdatera dem genom Fantastico.. Finns det något jag kan göra för att återfå den möjligheten? Det vore mkt smidigare på det sättet.
0

#2 Medlemmen är offline   Erik 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Admin
  • Inlägg: 7 585
  • Gick med: 13-juli 03

Postad 17 januari 2007 - 23:09

Visa inläggBumblebee på 16 January, 2007, 22:23 sade:

Jag har installerat Wordpress i några subdomäner på min domän med hjälp av Fantastico. Dock har jag därefter bytt namn på mapparna de ligger i, och därigenom förlorat möjligheten att uppdatera dem genom Fantastico.. Finns det något jag kan göra för att återfå den möjligheten? Det vore mkt smidigare på det sättet.


Hej! Detta går att fixa - om den speciella fil Fantastico skapar finns kvar i varje mapp. Filen heter fantversion.php.

Gör den det, så gå då ett steg upp, "över" public_html mappen.

Fantastico sparar nämligen de detaljer som rör de installationer Fantastico gjort i mappen .fantasticodata
I den mappen finns sedan mappar för varje sorts script, såsom tex. WordPress.
Väl i den mappen finns det en fil med namnet på domännamnet man har, kombinerat med den subdomän/mapp scriptet installerades i. Exempel: mindomän.se|wp

Den filen måste då redigeras så att rätt sökväg till subdomänen/mappen står i den.
Exempel:
FÖRE:
<?
$thisdb = "kontonamn_wrdp1"; $thisdomain = "mindomän.se"; $thisscriptpath = "/home/kontonamn/public_html/wp"; 
?>


EFTER:
<?
$thisdb = "kontonamn_wrdp1"; $thisdomain = "mindomän.se"; $thisscriptpath = "/home/kontonamn/public_html/nyamappen"; 
?>


Filen måste även ändras namn på efter redigering från exempelvis mindomän.se|wp till mindomän.se|nyamappen


Efter dessa ändringar ska det gå bra att uppgradera scripten igen i Fantastico - MEN ta ALLTID en backup på scriptet & databasen INNAN uppgraderingen utförs.
(Fantastico tar visserligen egen backup före installationen - men något kan ju gå fel)
::: Have great day! //Erik at psychofrog.se and Webbhotell ManuFrog :::
0

#3 Medlemmen är offline   Annaica 

  • Advanced Member
  • PipPipPipPip
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 12
  • Gick med: 04-januari 07

Postad 04 februari 2007 - 11:19

Visa inläggErik på 17 January, 2007, 23:09 sade:

Filen måste även ändras namn på efter redigering från exempelvis mindomän.se|wp till mindomän.se|nyamappen


Jag kan inte byta namn på filen pga att den har ett otillåtligt tecken i namnet ( | ). Hur gör jag då?
0

#4 Medlemmen är offline   Erik 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Admin
  • Inlägg: 7 585
  • Gick med: 13-juli 03

Postad 04 februari 2007 - 13:05

Visa inläggAnnaica på 4 February, 2007, 11:19 sade:

Visa inläggErik på 17 January, 2007, 23:09 sade:

Filen måste även ändras namn på efter redigering från exempelvis mindomän.se|wp till mindomän.se|nyamappen


Jag kan inte byta namn på filen pga att den har ett otillåtligt tecken i namnet ( | ). Hur gör jag då?


Testa i "Filhanteraren" i Cpanel - där har man mer rättigheter än via en Ftp-klient.
Annars mailar du bara oss så fixar vi detta. ;)
::: Have great day! //Erik at psychofrog.se and Webbhotell ManuFrog :::
0

Dela med dig av detta ämne:





Snabbsvar

Detta inlägg behövs godkännas av en moderator innan det visas.
  

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar