::: FORUM ManuFrog :::: Streama radio - ::: FORUM ManuFrog :::

Hoppa till innehåll

Sida 1 av 1
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne

Streama radio

#1 Medlemmen är offline   Shady 

  • Advanced Member
  • PipPipPipPip
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 12
  • Gick med: 29-oktober 05

Postad 29 oktober 2005 - 12:54

Är det någon som vet hur jag "streamar" radio på mitt webhotell konto?

Tack
0

#2 Medlemmen är offline   Pezzen 

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Moderator
  • Inlägg: 153
  • Gick med: 30-januari 04

Postad 29 oktober 2005 - 13:50

Det varken kan eller får du, i alla fall inte här hos Manufrog.

Dessutom, om du har Powerkontot och strömmar musik till 10 personer i 192 kbps så skulle du bara kunna stömma lite drygt 18 timmar innan din bandbredd för månaden av slut. Dessutom är alltid sånt vanskligt ur en rättslig synpunkt.
Regards
Stefan/Pezzen
0

#3 Medlemmen är offline   Erik 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Admin
  • Inlägg: 7 585
  • Gick med: 13-juli 03

Postad 29 oktober 2005 - 14:13

Citat

Det varken kan eller får du, i alla fall inte här hos Manufrog


Ledsen Pezzen, men det är tillåtet med "Streaming". :flower:
Men självklart går det åt mycket bandbredd att "streama". Det tar inte lång tid innan trafikgränsen är nådd. Så det är oftast så att radiostationer på nätet använder egna servrar, efterom det går åt så mycket bandbredd.

Däremot är det vanligare med egna filmer o.s.v som man "streamar". Fördelen är ju att man kan titta på filmen direkt, utan att vänta på att den ska laddas ned.

Man bör alltid tänka på att alla filer som erbjuds för besökare på våra servrar SKALL vara lagliga, och ej upphovsrättskyddade.
::: Have great day! //Erik at psychofrog.se and Webbhotell ManuFrog :::
0

#4 Medlemmen är offline   Shady 

  • Advanced Member
  • PipPipPipPip
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 12
  • Gick med: 29-oktober 05

Postad 29 oktober 2005 - 19:07

Jag förstår, men hur gör jag då om jag ändå vill streama med radio fast bara i en liten stund? Jag förstår inte hur jag ska göra? :flower:
0

#5 Medlemmen är offline   Pezzen 

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Moderator
  • Inlägg: 153
  • Gick med: 30-januari 04

Postad 29 oktober 2005 - 22:23

Erik
Jag tror vi delvis pratar om olika saker, de beror nog bara på en språkförbistring när man översatt saker till svenska. Det du menar med streama där, att ladda upp en fil och sen tillåta använda att streama den från servern vet jag är tillåtet, även om det snabbt tär på bandbredden.

Det jag menar, och jag tror Shady menar är att sända radio direkt, dvs spela musik på sin egen dator som skickas direkt till användarna och använda manufrog som relay så att själva lyssnarna kopplar upp till manufrog för att lyssna på strömmen i realtid. Men om det är tillåtet skulle jag gärna se att ni la in en shoutchastserver på manu1 så ja också kunde relaya min radiostream genom er.

Men Om shady säger att jag har fel i det så tar jag tillbaka allt jag sagt och då är de det Erik säger nu som säger :flower:
Regards
Stefan/Pezzen
0

#6 Medlemmen är offline   Erik 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Admin
  • Inlägg: 7 585
  • Gick med: 13-juli 03

Postad 29 oktober 2005 - 23:54

Citat

Det jag menar, och jag tror Shady menar är att sända radio direkt, dvs spela musik på sin egen dator som skickas direkt till användarna och använda manufrog som relay så att själva lyssnarna kopplar upp till manufrog för att lyssna på strömmen i realtid. Men om det är tillåtet skulle jag gärna se att ni la in en shoutchastserver på manu1 så ja också kunde relaya min radiostream genom er.


Tack, det är riktigt. Jag läste lite för snabbt. Så kallade "Shoutcastingservrar" kan vara krävande på serverns resurser, vilket gör att om det ska tillåtas, krävs att servern ifråga inte delas med så många kunder, eller att användaren sänder i så liten omfattning att det inte spelar så stor roll.

Vi planerar inte i dagsläget att installera någon shoutcastingserver på någon av våra servrar.

Så, Streaming "via HTTP" är tillåtet, och fungerar bra, men Shoucasting rekommenderar vi ej på en "vanlig" server med flera konton.
(Om inte omfattningen av sändandet är litet förståss)
::: Have great day! //Erik at psychofrog.se and Webbhotell ManuFrog :::
0

Dela med dig av detta ämne:


Sida 1 av 1
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne


1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar