::: FORUM ManuFrog :::: Utpressningsmail - ::: FORUM ManuFrog :::

Hoppa till innehåll

Utpressningsmail Kräver överföring till Bitcoin plånbok

#1 Medlemmen är offline   Erik 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Admin
  • Inlägg: 7 585
  • Gick med: 13-juli 03

Postad 21 september 2018 - 11:58

Idag har flera kunder rapporterat att de fått Utpressningsmail från sina egna epostadresser till sina egna epostadresser.
Detta handlar om bluffmail och de har inte kapat Era epostadresser, hackat Era datorer eller våra servrar.

Mailen är skickade från diverse olika hackade servrar med falska avsändare - de anger helt enkelt samma mottagare och avsändare som epostadress men skickar inte från Er epostadress eller den server epostadressen är placerad på.

Om man aktiverar SPF och DKIM i Cpanel under "E-POST - Autentisering" kan man slippa få dessa mail (dock tyvärr inget 100% skydd).
NYTT April 2019: I senaste versionen av Cpanel aktiverar men SPF + DKIM under "E-POST" - "Email Deliverability".

Nedan är 2 exempel hur mailen ser ut - de har oftast ämnet "Säkerhetsvarning" , "Ta bort meddelande efter att ha lästs!" , "kontot var hackat", "AV-varning" o.s.v.

Citat

Hallå!

Som du kanske kunde gissat, var ditt konto (domännamnet.se) hackat, därför att Jag skickade dig ett mail därifrån.

Jag är medlem i en internationell hackergrupp.
Inom en period från 29 juli 2018 till 18 september 2018 smittades du av det virus vi skapat via en vuxenwebbplats som du har besökt.
Hittills har vi tillgång till dina meddelanden, sociala medier och budbärare.
Dessutom har vi sparat alla dessa data.

Vi är medvetna om dina små och stora hemligheter...ja, du har dem. Vi såg och spelade in dina aktiviteter på porrwebbplatser. Din smak är så konstig, du vet ..

Men det viktigaste är att vi ibland spelade in dig med din webbkamera, synkronisera inspelningarna med det du såg på!
Jag tror att du inte är intresserad visa den här videon till dina vänner, släktingar och din intima ...

Överför $600 till min Bitcoin Plånbok: 144CDUeXXXXUmA2B1cL5p5PqZrhXXX
Jag garanterar att efter det kommer vi radera alla dina "data": D

En timer startar när du läser detta meddelande. Du har 48 timmar att betala ovan nämnda belopp.

Dina uppgifter kommer att raderas när pengarna överförs. Om de inte är det kommer alla dina meddelanden och videoklipp automatiskt att skickas till alla dina kontakter som finns på dina enheter vid infektionstillfället.

Du bör alltid tänka på din säkerhet. Vi hoppas att det här fallet kommer att lära dig att hålla hemligheter.
Ta hand om dig själv.


Citat

Hallå! Du kanske inte känner till mig och du kommer sannolikt att undra varför du får det här e-postmeddelandet, rätt? I det här fallet hackade jag ditt konto (domännamnet.se).
Jag har full tillgång till din enhet! (Jag skickade dig ett brev från ditt konto) Faktum är att jag lade upp en skadlig kod på webbsidan för vuxna videor (porrmaterial) och du vet vad, du besökte den här webbplatsen för att ha kul (du vet vad jag menar).
Medan du tittade på videoklipp, din webbläsare startade att fungera som en RDP (Remote Desktop) som har en keylogger som gav mig tillgång till din skärm och även webbkamera. Omedelbart efter installationen, samlade mitt program alla dina kontakter från ditt Messenger, sociala nätverk och e-post. Vad gjorde jag?
Jag gjorde en dubbel-screen videor. Först a delen visar videon du tittade på (du har en bra och ibland märklig smak), och andra delen visar inspelningen av din webbkamera.

Vad ska du göra? Tja, tror jag, $700 är ett rimligt pris för vår lilla hemlighet. Du gör en betalning med hjälp av bitcoin (om du inte vet det här, sök "hur man köper bitcoin" i Google). BTC-adress: 1Pau7aAFXXXvogxMnfP37zDAzoeXXXX (Det är cAsE-känsligt, så kopiera och klistra in det) Notera: Du har 2 dagar för att göra betalningen.

(Jag har en specifik bildpunkt i det här meddelandet, och jag vet just nu att du har läst igenom det här mejlmeddelandet). Om jag inte får BitCoins, Jag kommer definitivt att skicka ut din videoinspelning till alla dina kontakter, inklusive familjemedlemmar, medarbetare, etc. Men om jag får betalt, förstör jag videon omedelbart.
Detta är det icke-förhandlingsbara erbjudandet, så snälla slösa inte bort min personliga tid och din genom att svara på det här meddelandet. Nästa gång - var försiktig! Adjö!



Om det även anges ett lösenord som Ni använt för Er epostadress har de lyckats hitta det i en av alla de databaser runt om i världen som hackats.
Viktigt är då att Ni INTE använder det lösenordet mer.

Om Ni skriver in Er epostadress på följande sida kan Ni se om den funnits med på en av de hackade databaserna:
https://haveibeenpwned.com/
::: Have great day! //Erik at psychofrog.se and Webbhotell ManuFrog :::
0

Dela med dig av detta ämne:





Snabbsvar

Detta inlägg behövs godkännas av en moderator innan det visas.
  

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar