::: FORUM ManuFrog :::: Webmail - ::: FORUM ManuFrog :::

Hoppa till innehåll

Sida 1 av 1
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne

Webmail vilket ska man använda?

#1 Medlemmen är offline   Amras 

  • Member
  • PipPipPip
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 5
  • Gick med: 31-oktober 05

Postad 02 november 2005 - 20:19

Vilket av de webmail som finns att tillgå ska man använda?

Är det nån skillnad mellan dom?

Vad har ni för erfarenheter av dom?
0

#2 Medlemmen är offline   Erik 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Admin
  • Inlägg: 7 585
  • Gick med: 13-juli 03

Postad 02 november 2005 - 20:37

Neomail använder pop3 standard. Och är mycket enkel. "Läser" inte html-kod - allt blir ren text så att säga.

Horde & Squirremail använder IMAP, och tar något längre tid att logga in & läsa sin e-post. Dock har de betydligt trevligare utseende och fler funktioner.

Är säker på att fler kommentarer kommer i denna tråd snart, från personer som använder de olika webmailen. :flower:
::: Have great day! //Erik at psychofrog.se and Webbhotell ManuFrog :::
0

#3 Medlemmen är offline   TraXy 

  • Webmaster
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 56
  • Gick med: 07-januari 05

Postad 02 november 2005 - 21:36

Japp, håller helt med. NeoMail är enkel och bra. Snabb och fin om man bara måste in och kika när man inte är hemma. :flower:

SquirrelMail har jag inte direkt använt, men de som har mailadresser på en av mina domäner använder tydligen den.

Om jag loggar in med Horde i mitt "root-konto" (d.v.s. från cPanel) så kan jag få upp ALLA mailkonton därifrån. Enkelt om man har flera man vill titta på samtidigt. Ett av kontona som är privat, då min svärmors väninna behövde en POP3-adress (Yahoo!s webmail var för invecklad), så den tittar jag aldrig på, men alla andra konton som finns går att titta in i (de som det finns flest av är epostadresser som tillhör ett rollspel, så de är inte privata).
0

#4 Medlemmen är offline   Gullex 

  • Superior Member
  • PipPipPipPipPip
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 46
  • Gick med: 12-september 04

Postad 02 november 2005 - 22:04

Neomail här också, när jag är på resande fot. Går som sagt snabbast med Neo när man bara vill in och kolla "om de har vatt nåt" samt skriva eventuellt svar.

Hantering av attachments etc. har jag inte jämfört särskilt mycket mellan dessa tre.

Undrar apropå ingenting om det är allom bekant att man inte behöver gå via cPanel för att komma in i webmailen?

Alltså att helt enkelt köra med http://mittdomännamn.xx/webmail för att på snabbaste sätt hitta dit.
0

#5 Medlemmen är offline   Fursten 

  • Member
  • PipPipPip
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 7
  • Gick med: 29-augusti 06

Postad 29 april 2007 - 16:58

Visa inläggGullex på 2 November, 2005, 23:04 sade:

Undrar apropå ingenting om det är allom bekant att man inte behöver gå via cPanel för att komma in i webmailen?

Alltså att helt enkelt köra med http://mittdomännamn.xx/webmail för att på snabbaste sätt hitta dit.


Detta undrar jag också. Jag vill inte ha massa folk inne i Cpanel för att de skall nå webmailen. Kan man på något sättfixa just en sån adress där de måste fylla i mailadress och lösen för att komma in??

Mvh
0

#6 Medlemmen är offline   Erik 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Admin
  • Inlägg: 7 585
  • Gick med: 13-juli 03

Postad 29 april 2007 - 23:22

Citat

Detta undrar jag också. Jag vill inte ha massa folk inne i Cpanel för att de skall nå webmailen. Kan man på något sättfixa just en sån adress där de måste fylla i mailadress och lösen för att komma in??


Webbmailen kan alltid nås på:

http://www.dindomän.se/webmail
eller
http://www.dindomän.se:2095

Då kommer man till en inloggnings popup-ruta där man fyller i epostadressen samt lösenordet för den epostadressen.
Sedan kommer man till menyn med de 3 webmailen. Man kan ej komma åt Cpanel på det viset.
::: Have great day! //Erik at psychofrog.se and Webbhotell ManuFrog :::
0

Dela med dig av detta ämne:


Sida 1 av 1
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne


1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar