::: FORUM ManuFrog :::: FTP och anslutningar - ::: FORUM ManuFrog :::

Hoppa till innehåll

FTP och anslutningar

#1 Medlemmen är offline   Anders Öquist 

  • Newbie
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 2
  • Gick med: 30-september 06

Postad 18 februari 2009 - 16:51

Det händer mig ofta att jag blir nekad ansllutning till ftp'n. P.g.a. att jag ibland glömmer bort att jag redan kan vara ansluten genom ett annat program eller att en del ftp-program verkar funkar lite mysko.

T.ex. Filezilla, även om jag begränsar antalet anslutningar i det programmet så kan det blir för många samtidiga anslutningar. Eller kan detta bero på något annat.


Hur många anslutningar kan man ha samtidigt?

Hur lång tid tar det innan hemsidan blir tillgänglig igen?

Jag är på manu4 servern, www.öquist.se.

/Mvh Anders
0

#2 Medlemmen är offline   Erik 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Admin
  • Inlägg: 7 585
  • Gick med: 13-juli 03

Postad 19 februari 2009 - 11:08

Visa inläggAnders Öquist på 18 February, 2009, 16:51 sade:

Det händer mig ofta att jag blir nekad ansllutning till ftp'n. P.g.a. att jag ibland glömmer bort att jag redan kan vara ansluten genom ett annat program eller att en del ftp-program verkar funkar lite mysko.

T.ex. Filezilla, även om jag begränsar antalet anslutningar i det programmet så kan det blir för många samtidiga anslutningar. Eller kan detta bero på något annat.


Hur många anslutningar kan man ha samtidigt?

Hur lång tid tar det innan hemsidan blir tillgänglig igen?

Jag är på manu4 servern, www.öquist.se.

/Mvh Anders



Hej Anders! FTP-servern godkänner max 8 anslutningar per ip - så försöker Ditt ftp-program koppla upp sig fler ggr blir det nekat att ansluta.

Om Ditt ftp-program då fortsätter att försöka ansluta kontinuerligt så kan skydden på servern uppfatta detta som ett intrångsförsök och då blockeras Din ip tillfälligt.

När Du mailade oss igår om detta hade blockeringen redan tagits bort automatiskt, men det går alltså att maila oss så kan vi ta bort blockeringen manuellt.

Beroende på vad de olika skydden löser ut av är det olika för hur lång tid en blockering sker.
::: Have great day! //Erik at psychofrog.se and Webbhotell ManuFrog :::
0

#3 Medlemmen är offline   Anders Öquist 

  • Newbie
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 2
  • Gick med: 30-september 06

Postad 20 februari 2009 - 09:01

Räknas alla anslutningar in i detta?
Som ett par till CPanel, filhanteraren, MySQL o.s.v.

Eller är det bara ftp anslutningar?
0

#4 Medlemmen är offline   Erik 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Admin
  • Inlägg: 7 585
  • Gick med: 13-juli 03

Postad 21 februari 2009 - 11:46

Visa inläggAnders Öquist på 20 February, 2009, 09:01 sade:

Räknas alla anslutningar in i detta?
Som ett par till CPanel, filhanteraren, MySQL o.s.v.

Eller är det bara ftp anslutningar?


Nej, bara ftp-anslutningar.
::: Have great day! //Erik at psychofrog.se and Webbhotell ManuFrog :::
0

#5 Guest_Gäst_*

  • Grupp: Guests

Postad 22 februari 2009 - 07:51

Jag nekas också, till flera olika domäner. Dök upp i går. Dock tillåter en men inte alla just nu.
dobbe.se; thedynamicduo.se; pinscherforum.se
0

#6 Medlemmen är offline   Erik 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Admin
  • Inlägg: 7 585
  • Gick med: 13-juli 03

Postad 22 februari 2009 - 19:06

Visa inläggGäst på 22 February, 2009, 07:51 sade:

Jag nekas också, till flera olika domäner. Dök upp i går. Dock tillåter en men inte alla just nu.
dobbe.se; thedynamicduo.se; pinscherforum.se


Våra skydd blockerar inte en ip från att komma åt servern, utan endast till den applikation som ip'n tex. försökte logga in till för många ggr till med fel inloggningsuppgifter eller liknande.

Så, om man tex. försöker logga in till Cpanel 10 ggr irad med fel inloggningsuppgifter blockeras man från att komma åt Cpanel under en viss tid.

Du skriver att Du var blockerad att komma åt 3 domäner - de ligger alla på 3 olika servrar, en av dom utförde en återställning (Manu6) tills i eftermiddags, så där var Du troligen inte blockerad.

Men övriga vill jag gärna veta mer om (dobbe.se & thedynamicduo.se) så vi kan reda ut varför Du blev blockerad.

Gör så här om Ni blir blockerade:
- Gå till http://www.manufrog.com/ip.php
- Maila oss eller skicka en fråga på https://support.manufrog.com med ip-numret som visas, och vilken domän Ni ej kan nå.

Obs! Blockeringarna är inte permanenta - de är endast temporära och tas alltså bort efter en viss tid. I vissa fall tar det upp till 3 timmar (beror på vilket skydd som löst ut).

Tack på förhand!
::: Have great day! //Erik at psychofrog.se and Webbhotell ManuFrog :::
0

Dela med dig av detta ämne:





Snabbsvar

Detta inlägg behövs godkännas av en moderator innan det visas.
  

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar