::: FORUM ManuFrog :::: Webbhotellkonto till en subdomän - ::: FORUM ManuFrog :::

Hoppa till innehåll

Webbhotellkonto till en subdomän Går det skapa ett konto utan egen domän?

#1 Medlemmen är offline   tornroth 

  • Superior Member
  • PipPipPipPipPip
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 17
  • Gick med: 11-augusti 04

Postad 13 augusti 2008 - 14:11

Jag vill ha ett webbhotellkonto till en viss gren inom en förening, där adressen blir gren.forening.se. Jag har inte tillgång till huvuddomänen, utan endast underdomänen. Kan jag skapa ett vanligt konto till underdomänen, eller hur ska jag gå tillväga?
0

#2 Medlemmen är offline   Erik 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Admin
  • Inlägg: 7 585
  • Gick med: 13-juli 03

Postad 13 augusti 2008 - 20:58

Visa inläggtornroth på 13 August, 2008, 15:11 sade:

Jag vill ha ett webbhotellkonto till en viss gren inom en förening, där adressen blir gren.forening.se. Jag har inte tillgång till huvuddomänen, utan endast underdomänen. Kan jag skapa ett vanligt konto till underdomänen, eller hur ska jag gå tillväga?


Om Du kan få ägaren till domänen att sätta ett "A" record för underdomänen så att den pekar till den servers ip Ditt konto skapas på har, så går det att genomföra.

Alltså att tex. gren.forening.se pekar till tex. 72.29.67.122

Gör gärna så att Du skickar oss ett mail ifall Du kan ordna detta med "A" pekningen så ska det fixa sig.
::: Have great day! //Erik at psychofrog.se and Webbhotell ManuFrog :::
0

#3 Medlemmen är offline   tornroth 

  • Superior Member
  • PipPipPipPipPip
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 17
  • Gick med: 11-augusti 04

Postad 13 augusti 2008 - 22:21

Visa inläggErik på 13 August, 2008, 21:58 sade:

Visa inläggtornroth på 13 August, 2008, 15:11 sade:

Jag vill ha ett webbhotellkonto till en viss gren inom en förening, där adressen blir gren.forening.se. Jag har inte tillgång till huvuddomänen, utan endast underdomänen. Kan jag skapa ett vanligt konto till underdomänen, eller hur ska jag gå tillväga?


Om Du kan få ägaren till domänen att sätta ett "A" record för underdomänen så att den pekar till den servers ip Ditt konto skapas på har, så går det att genomföra.

Alltså att tex. gren.forening.se pekar till tex. 72.29.67.122

Gör gärna så att Du skickar oss ett mail ifall Du kan ordna detta med "A" pekningen så ska det fixa sig.


Låter bra. Det är inte aktuellt ännu, men kommer kanske bli senare.
0

Dela med dig av detta ämne:





Snabbsvar

Detta inlägg behövs godkännas av en moderator innan det visas.
  

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar