::: FORUM ManuFrog :::: Spam Assign med e-post som är redirectad? - ::: FORUM ManuFrog :::

Hoppa till innehåll

Spam Assign med e-post som är redirectad?

#1 Guest_Rikard_*

  • Grupp: Guests

Postad 04 augusti 2008 - 20:26

Hej,

Om info@exempel.com redirectar till min e-post, min@server.com så processar inte spam-assign detta? Finns det någon lösning? Kan man sätta upp en exempel.com som en addon-domän (fast DNS:en pekar till en helt annat ställe) - ful hack men frågan är om det fungerar?

//Rikard
0

#2 Medlemmen är offline   Erik 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Admin
  • Inlägg: 7 585
  • Gick med: 13-juli 03

Postad 05 augusti 2008 - 14:28

Visa inläggRikard på 4 August, 2008, 21:26 sade:

Hej,

Om info@exempel.com redirectar till min e-post, min@server.com så processar inte spam-assign detta? Finns det någon lösning? Kan man sätta upp en exempel.com som en addon-domän (fast DNS:en pekar till en helt annat ställe) - ful hack men frågan är om det fungerar?

//Rikard


SpamAssassin behandlar endast inkommande mail som ska hamna i inkorgen för en epostadress som då måste finnas skapad i Cpanel på servern.

Så om ett mail skickas vidare till eller direkt till min@server.com OCH epostadressen min@server.com finns skapad i Cpanel så ska SpamAssassin behandla mailet.

Men om ett mail skickas till en vidarebefodrare så behandlar inte SpamAssassin mailet - det skickas vidare direkt.
::: Have great day! //Erik at psychofrog.se and Webbhotell ManuFrog :::
0

Dela med dig av detta ämne:





Snabbsvar

Detta inlägg behövs godkännas av en moderator innan det visas.
  

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar