::: FORUM ManuFrog :::: Ladda ner foton från kamera på enkelt sätt? - ::: FORUM ManuFrog :::

Hoppa till innehåll

Sida 1 av 1
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne

Ladda ner foton från kamera på enkelt sätt?

#1 Medlemmen är offline   evahan 

  • Advanced Member
  • PipPipPipPip
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 9
  • Gick med: 19-februari 05

Postad 23 oktober 2005 - 14:28

Hej!
Kan jag på enkelt sätt ladda ner foton från min kamera till hemsideswebbplatsen om jag är på resande fot? Måste jag då ha tillgång till ett ftp-program? Har man det på it-caféer världen över?

Tänkte att detta skulle vara ett smart sätt för sambon att ladda ner korten och jag här hemma skulle kunna ta hand om dem vart efter. Men sambon vill ju ju inte ladda varje kort för sig utan kunna ta t ex dagens foton i ett svep.

Tacksam för en smart lösning snabbt!
0

#2 Guest_Erik_E_*

  • Grupp: Guests

Postad 08 november 2005 - 20:42

Du kan använda Internet Explorer (som brukar finnas överallt på it-caféer och liknande) för att skicka bilderna till din ftp.

Först, låt oss säga att ditt domännamn är "mindomän.se". Sätt upp ett ftp-konto som heter t ex "foton" i Cpanel. Du får då inloggningsnamnet "foton@mindomän.se" till ftpn. Låt oss säga att du sätter lösenordet till "gurka", då blir adressen du använder följande:

ftp://foton%40mindom...

dvs formatet är:

ftp://<ftp-kontonamn...

Om du skriver in det i Internet Explorer så blir du inloggad på din ftp och kan dra / släppa filer i explorerfönstret för att ladda upp dem (och ladda ner dem också såklart). Hoppas det hjälper.

/ Erik E
0

Dela med dig av detta ämne:


Sida 1 av 1
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne


1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar