::: FORUM ManuFrog :::: Hjälp med databaser och webbaplikation - ::: FORUM ManuFrog :::

Hoppa till innehåll

Sida 1 av 1
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne

Hjälp med databaser och webbaplikation Databas, söka och fylla i.

#1 Medlemmen är offline   Eyepoker 

  • Rookie
  • PipPip
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 3
  • Gick med: 05-november 06

  Postad 05 november 2006 - 19:05

Tjena!
Jag skall väl börja med att säga att jag har ganska dålig koll på det här med databaser. Kan inte programmera för fem öre men jag har ändå en idé jag skulle vilja få fart på.
Grundidén tycker jag ser väldigt simpel ut men då jag inte kan det här med databaser är det som en hög, hög mur att ta sig över.

Det jag vill göra är (lite förenklat) att ha en sida på nätet där besökaren skall kunna skriva in uppgifter och spara dessa i en databas på min server. Besökaren skall också kunna söka efter info som andra besökare har skrivit in.

Låter det enkelt? Jag tror i alla fall det :)
Finns det några freewareprogram där man kan göra och administrera detta? Eller kanske några betalprogram? Eller måste jag programmera???

Hoppas det är någon som vill och kan svara på min lilla fråga. :lol:
Andrés
0

#2 Medlemmen är offline   Hans F 

  • Superior Member
  • PipPipPipPipPip
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 46
  • Gick med: 30-maj 06

Postad 05 november 2006 - 19:24

Visa inläggEyepoker på 5 November, 2006, 19:05 sade:

Tjena!
Jag skall väl börja med att säga att jag har ganska dålig koll på det här med databaser. Kan inte programmera för fem öre men jag har ändå en idé jag skulle vilja få fart på.
Grundidén tycker jag ser väldigt simpel ut men då jag inte kan det här med databaser är det som en hög, hög mur att ta sig över.

Det jag vill göra är (lite förenklat) att ha en sida på nätet där besökaren skall kunna skriva in uppgifter och spara dessa i en databas på min server. Besökaren skall också kunna söka efter info som andra besökare har skrivit in.

Låter det enkelt? Jag tror i alla fall det :)
Finns det några freewareprogram där man kan göra och administrera detta? Eller kanske några betalprogram? Eller måste jag programmera???

Hoppas det är någon som vill och kan svara på min lilla fråga. :lol:
Andrés



Vad är det för info dom skall skriva in. Är det medlemsuppgifter, Eller är det mer fritext.

Hans
0

#3 Medlemmen är offline   Eyepoker 

  • Rookie
  • PipPip
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 3
  • Gick med: 05-november 06

Postad 05 november 2006 - 20:08

Jag vill att besökarna skall kunna skriva in hur ett besök på en plats (tex hotell) har varit.
Dvs att jag vill att besökaren skriver in Land, stad, namn på hotell odyl. Jag vill att de även skall kunna skriva in ifall hotellet var rent på en skala från 1 till 5 plus några fler 1-5 uppgifter. De skall kunna ladda up en bild på hotellet och kanske skriva lite fritext också.

Är detta ngt man kan göra enkelt?
Mvh
Andrés
0

#4 Medlemmen är offline   Hans F 

  • Superior Member
  • PipPipPipPipPip
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 46
  • Gick med: 30-maj 06

Postad 05 november 2006 - 20:33

Visa inläggEyepoker på 5 November, 2006, 20:08 sade:

Jag vill att besökarna skall kunna skriva in hur ett besök på en plats (tex hotell) har varit.
Dvs att jag vill att besökaren skriver in Land, stad, namn på hotell odyl. Jag vill att de även skall kunna skriva in ifall hotellet var rent på en skala från 1 till 5 plus några fler 1-5 uppgifter. De skall kunna ladda up en bild på hotellet och kanske skriva lite fritext också.

Är detta ngt man kan göra enkelt?
Mvh
Andrés


Är väl inget man svarvar ihop sådär rakt upp och ner.
Kanske någon av dessa program fungerar. http://hotscripts.com/PHP/Scripts_and_Prog...ings/index.html

Hans
0

#5 Medlemmen är offline   Eyepoker 

  • Rookie
  • PipPip
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 3
  • Gick med: 05-november 06

Postad 05 november 2006 - 22:01

Visa inläggHans F på 5 November, 2006, 20:33 sade:

Visa inläggEyepoker på 5 November, 2006, 20:08 sade:

Jag vill att besökarna skall kunna skriva in hur ett besök på en plats (tex hotell) har varit.
Dvs att jag vill att besökaren skriver in Land, stad, namn på hotell odyl. Jag vill att de även skall kunna skriva in ifall hotellet var rent på en skala från 1 till 5 plus några fler 1-5 uppgifter. De skall kunna ladda up en bild på hotellet och kanske skriva lite fritext också.

Är detta ngt man kan göra enkelt?
Mvh
Andrés


Är väl inget man svarvar ihop sådär rakt upp och ner.
Kanske någon av dessa program fungerar. http://hotscripts.com/PHP/Scripts_and_Prog...ings/index.html

Hans


Tack för det. Ser ut som en mycket användbar sida :) Jag ska kolla om jag hittar något jag kan använda. Lovar att skriva om jag hittar något program som är bra för mitt ändamål.
0

Dela med dig av detta ämne:


Sida 1 av 1
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne


1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar