::: FORUM ManuFrog :::: loopias tjänster ? - ::: FORUM ManuFrog :::

Hoppa till innehåll

Sida 1 av 1
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne

loopias tjänster ? loopias tjänster ?

#1 Medlemmen är offline   mike 

  • Advanced Member
  • PipPipPipPip
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 10
  • Gick med: 31-oktober 05

Postad 14 november 2005 - 15:32

jag har lite frågor om man köper ett Power Konto från manufrog
är det verkligen bara attt köpa ett domänanmn .COM 61,25 kr / år
från loopia och sen kan man bygga sidor ?
behöver man loopias Extratjänster? och om man behöver dom vilka tjänster måste man ha för att kunna bygga sidor och forum ?
kan man ha ett Windows konto och få det att funka bra med manufrog http://www.loopia.se...paketochpriser/
om man har ett Power Konto från manufrog och har rätt till Överföring/månad (Trafik) 15 GB
och man betalar loopia för Trafik per månad 5 GB
får man ut 15gb trafik när besökarna besöker ens sida ?
jag undrar ochså var manufrog kommer in i bilden om man måste betala för loopias alla tjänster och WEBBHOTELL ?
0

#2 Medlemmen är offline   Pezzen 

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Moderator
  • Inlägg: 153
  • Gick med: 30-januari 04

Postad 14 november 2005 - 20:02

Jag ser att Erik också läser det här så när jag postar de här så kanske han redan har svarat, i alla fall, ja ska försöka reda ut trådarna för dig :rolleyes:

Om du har ett powerkonto hos Manufrog är det enda som tillkommer kostnaden för ett domännamn, inget annat. Du behöver inga extratjänster från loopia efter som de bara står för själva tillhandahållandet av ditt dimännamn. Så fort du ställt in Manufrogs namnservrar så sköter du ditt domännamn via cpanel (underdomäner och dyl) själva faktureringen sker som vanligt av Loopia.

Du behöver inget windowskono elkle något annat konto hos loopia efter som manufrog tillhandahåller samma tjänster, dessutom kan du ha samma domännamn koppla till två olika konton på olika webbhotel.

Återigen vill jag peka på skillnanden mellan ett domännman, som loopia tillhandahåller och som bara "visar" var på internet dina filer finns och ett hotellkonto
där du sparar dina filer som andra ska se. Trafiken styrs av vilket hotell du väljer.

Om du beställer ett domännamn och hotellkonto hos Loopia behöver du inte manufrog alls [smygreklam]Även om de är billigare och har fler funktioner som ingår i kontot.[/smygrekam].
Regards
Stefan/Pezzen
0

#3 Guest_Guest_*

  • Grupp: Guests

Postad 22 november 2005 - 19:31

Vill du komma billigt undan. Så kan du köpa en .com domän på http://smallbusiness...oo.com/domains/ just nu för 2.99$ per år.

Hans
0

Dela med dig av detta ämne:


Sida 1 av 1
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne


1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar