::: FORUM ManuFrog :::: Behålla url adressen i adressfältet. - ::: FORUM ManuFrog :::

Hoppa till innehåll

Behålla url adressen i adressfältet.

#1 Medlemmen är offline   Annaica 

  • Advanced Member
  • PipPipPipPip
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 12
  • Gick med: 04-januari 07

Postad 26 februari 2007 - 22:41

Jag håller på att jobba med en sida nu, en sida som har väldigt många undersidor som jag inte vill att människor ska kunna gå till direkt (med risk för att de då helt enkelt inte får se hela min sida utan bara en del).

Finns det någon möjlighet att url:en i adressfönstret är samma, oberoende på vilken undersida man går in på?

Tex. är min domän mindomän.com och det jag vill göra är att även om besökaren går in på mindomän.com/undersida så ska det fortfarande stå mindomän.com i adressfönstret.

Är detta möjligt?
0

#2 Medlemmen är offline   SuperRadio 

  • Superior Member
  • PipPipPipPipPip
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 37
  • Gick med: 18-januari 07

Postad 27 februari 2007 - 21:33

Visa inläggAnnaica på 26 February, 2007, 22:41 sade:

Jag håller på att jobba med en sida nu, en sida som har väldigt många undersidor som jag inte vill att människor ska kunna gå till direkt (med risk för att de då helt enkelt inte får se hela min sida utan bara en del).

Finns det någon möjlighet att url:en i adressfönstret är samma, oberoende på vilken undersida man går in på?

Tex. är min domän mindomän.com och det jag vill göra är att även om besökaren går in på mindomän.com/undersida så ska det fortfarande stå mindomän.com i adressfönstret.

Är detta möjligt?


Detta ska nog gå med sk. frames (ramar). Ta en titt på JavaScript.nu's lilla frames-kurs, där kan du säkert lära dig hur man gör.
0

#3 Medlemmen är offline   Annaica 

  • Advanced Member
  • PipPipPipPip
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 12
  • Gick med: 04-januari 07

Postad 02 mars 2007 - 01:14

Visa inläggSuperRadio på 27 February, 2007, 21:33 sade:

Visa inläggAnnaica på 26 February, 2007, 22:41 sade:

Jag håller på att jobba med en sida nu, en sida som har väldigt många undersidor som jag inte vill att människor ska kunna gå till direkt (med risk för att de då helt enkelt inte får se hela min sida utan bara en del).

Finns det någon möjlighet att url:en i adressfönstret är samma, oberoende på vilken undersida man går in på?

Tex. är min domän mindomän.com och det jag vill göra är att även om besökaren går in på mindomän.com/undersida så ska det fortfarande stå mindomän.com i adressfönstret.

Är detta möjligt?


Detta ska nog gå med sk. frames (ramar). Ta en titt på JavaScript.nu's lilla frames-kurs, där kan du säkert lära dig hur man gör.


Frames är något man absolut inte ska använda sig av på en hemsida då det inte finns några fördelar alls och sidan blir dessutom inte sökbar, så att behålla url med hjälp av frames är inte ett alternativ.
0

#4 Guest_Gäst_*

  • Grupp: Guests

Postad 04 juni 2007 - 10:29

Låter som om du skulle behöva typ php eller nåt? Url:erna blir inte vackra men man kan iaf inte surfa in på undermappar och sånt.
0

Dela med dig av detta ämne:





Snabbsvar

Detta inlägg behövs godkännas av en moderator innan det visas.
  

2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar