::: FORUM ManuFrog :::: Hjälp! Manufrog nere? - ::: FORUM ManuFrog :::

Hoppa till innehåll

Sida 1 av 1
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne

Hjälp! Manufrog nere?

#1 Guest_Erik_E_*

  • Grupp: Guests

  Postad 08 november 2005 - 20:15

Hej!

Manufrog (och då även min site) har varit oåtkomliga hela dagen. Jag kan inte pinga servern heller eftersom den inte kan resolva min adress eller manufrog.com. Är det någon namnserver, DNS-server eller liknande på Manufrogs sida som det är fel på, eller ligger problemet närmare mig? Jag har testat från några olika datorer i stan men det fungerar ingenstans. Vet någon vad IP-numret till manufrog.com är? (så jag kan testa gå in den vägen)

All hjälp uppskattas! Det är lite akut eftersom jag inte kan kolla mailen och har viktiga jobb-mail som "hålls gisslan" ;)

Mvh
Erik
0

#2 Guest_Daniiie_*

  • Grupp: Guests

Postad 08 november 2005 - 20:20

Samma för mig. Men min sida funkade runt 13 tiden idag fast då funkade inte manufrog.com ! Men nu funkar ingen av dom! Vad har hänt? Är det pg.a manu1 krashen? Jag trodde jag hade min sida på manu2? ;)
0

#3 Medlemmen är offline   Erik 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Admin
  • Inlägg: 7 585
  • Gick med: 13-juli 03

Postad 08 november 2005 - 20:26

Tyvärr är det ju så att detta beror på att Manu1-servern varit nere så pass länge idag.
Se: http://forum.psychofrog.se/index.php?showt...st=0&#entry2956

Och: http://forum.psychofrog.se/index.php?showt...t=80&#entry2953

Vi är mycket ledsna över detta, men hoppas vi ska få servern online snart.
::: Have great day! //Erik at psychofrog.se and Webbhotell ManuFrog :::
0

#4 Guest_Guest_*

  • Grupp: Guests

Postad 08 november 2005 - 20:28

Daniiie på 8 Nov 2005, 20:20 sade:

Samma för mig. Men min sida funkade runt 13 tiden idag fast då funkade inte manufrog.com ! Men nu funkar ingen av dom! Vad har hänt? Är det pg.a manu1 krashen? Jag trodde jag hade min sida på manu2? ;)

Ah, jag missade att det varit en krasch, såg det just efter jag postat mitt meddelande (såg inte att det fanns ett forum för servermeddelande, jag brukar inte skriva här så ofta :D ).

Nåja, jag får titta in med jämna mellanrum och kolla status, hoppas det löser sig snart.

Är det någon fara för innehållet på servern? Jag har t ex en jäkla massa mail och även en del på webkontot som är svårt att klara sig utan och som jag inte har backup på :P
0

#5 Medlemmen är offline   Erik 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Admin
  • Inlägg: 7 585
  • Gick med: 13-juli 03

Postad 09 november 2005 - 00:11

Alla konton fungerar på Manu2-servern, har justerat config-filen så de ska fungera oavsett om Manu1-servern är nere eller ej.
Ursäkta störnigarna.

Och till Manu1-servern:

Citat

Är det någon fara för innehållet på servern? Jag har t ex en jäkla massa mail och även en del på webkontot som är svårt att klara sig utan och som jag inte har backup på

Backup finns på separat hårddisk. Troligen kommer filerna för hemsidor m.m kunna tas från den hårddisk vi tog bort, men det är inte säkert.
::: Have great day! //Erik at psychofrog.se and Webbhotell ManuFrog :::
0

#6 Guest_Erik_E_*

  • Grupp: Guests

Postad 09 november 2005 - 00:26

Erik på 9 Nov 2005, 00:11 sade:

Alla konton fungerar på Manu2-servern, har justerat config-filen så de ska fungera oavsett om Manu1-servern är nere eller ej.
Ursäkta störnigarna.

Och till Manu1-servern:

Citat

Är det någon fara för innehållet på servern? Jag har t ex en jäkla massa mail och även en del på webkontot som är svårt att klara sig utan och som jag inte har backup på

Backup finns på separat hårddisk. Troligen kommer filerna för hemsidor m.m kunna tas från den hårddisk vi tog bort, men det är inte säkert.

Mitt konto är redan igång, jätteskönt ;)

Jag såg att du skrev att det inte ska fungera än, men mitt var igång en minut efter det skrevs, så.. jag är iaf nöjd och glad. Alla filer och mail verkar finnas så vitt jag kan se.
0

#7 Medlemmen är offline   Anarkitekten 

  • Superior Member
  • PipPipPipPipPip
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 30
  • Gick med: 26-juli 04

Postad 09 november 2005 - 13:57

Jag undrar om det finns något sätt att få tag i de mail som skickats till mina mailadresser under det dygn som servrarna var nere? Jag väntade nämligen svar från ett par företag som jag skrev till under måndagen, och har nu ingen aning om de svarat ännu eller inte. Att vissa mail har försvunnit är jag helt säker på, då jag under gårdagen utförde ett par onlineköp som jag inte fått någon bekräftelse på via mail, som jag alltid får annars. Jag var inne i Horde nyss och kollade runt lite, men hittade bara en massa gammal spam från i somras. Vet ni om mailen borde ha studsat tillbaka till avsändarna då servern var nere, eller har de bara förlorats så att de inte vet om jag mottagit dem heller? Otroligt irriterande att detta skulle hända just igår...
0

#8 Medlemmen är offline   Erik 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Admin
  • Inlägg: 7 585
  • Gick med: 13-juli 03

Postad 09 november 2005 - 16:32

Om en servern ej går att nå studsar mailen tillbaka, eller försöker levereras i ca 4 dagar.
Så det beror på den mailserver som skickade mailen.
::: Have great day! //Erik at psychofrog.se and Webbhotell ManuFrog :::
0

Dela med dig av detta ämne:


Sida 1 av 1
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne


1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar