::: FORUM ManuFrog :::: Hemsidan ser olika ut i FF och IE - ::: FORUM ManuFrog :::

Hoppa till innehåll

Sida 1 av 1
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne

Hemsidan ser olika ut i FF och IE

#1 Medlemmen är offline   syntium 

  • Advanced Member
  • PipPipPipPip
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 12
  • Gick med: 04-augusti 08

Postad 02 maj 2009 - 06:34

Jo, jag har skapat en hemsida nu (eller snarare en wordpress-blogg) genom en wordpress temagenerator. Problemet är att jag får inte den mörka, genomskinliga bakgrunden bakom texten att synas i internet explorer. Nån som kan hjälpa mig? Funkar ju i Firefox liksom så varför inte i IE?

www.barfotad.com/blogg

Edit: Jag har laddat ner IE 8 nu, och då verkar det funka. Men nån som vet hur man får det att funka i tidigare versioner av IE?
0

#2 Medlemmen är offline   SuperRadio 

  • Superior Member
  • PipPipPipPipPip
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 37
  • Gick med: 18-januari 07

Postad 02 maj 2009 - 11:23

Visa inläggsyntium på 2 May, 2009, 07:34 sade:

Jo, jag har skapat en hemsida nu (eller snarare en wordpress-blogg) genom en wordpress temagenerator. Problemet är att jag får inte den mörka, genomskinliga bakgrunden bakom texten att synas i internet explorer. Nån som kan hjälpa mig? Funkar ju i Firefox liksom så varför inte i IE?

www.barfotad.com/blogg

Edit: Jag har laddat ner IE 8 nu, och då verkar det funka. Men nån som vet hur man får det att funka i tidigare versioner av IE?


Tekniken din sida använder sig av är en sk. CSS-gradient, som är en toning gjord i en CSS-fil, och Internet Explorer har alltid haft problem med att visa sådana effekter. Det har förmodligen blivit bättre i IE8 då...
0

#3 Medlemmen är offline   syntium 

  • Advanced Member
  • PipPipPipPip
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 12
  • Gick med: 04-augusti 08

Postad 02 maj 2009 - 11:28

Ok, tack för svar! :)
0

Dela med dig av detta ämne:


Sida 1 av 1
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne


1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar