::: FORUM ManuFrog :::: PHPMyAdmin - ::: FORUM ManuFrog :::

Hoppa till innehåll

Sida 1 av 1
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne

PHPMyAdmin Argh, blir galen snart

#1 Medlemmen är offline   Nicke 

  • Advanced Member
  • PipPipPipPip
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 13
  • Gick med: 16-juli 08

  Postad 29 oktober 2008 - 23:39

Jag håller på att lägga till en massa tabeller i databasen. Jag gör det via PHPMyAdmin. Har mer än 10 fält som ska fyllas i så jag har 5 eller 10 rader uppe. Men när jag råkar skriva i minsta lilla fel i någon tabell är det kört (får fel som "#1062 - Duplicate entry '404' for key 1 "), jag kan inte gå tillbaka och redigera utan måste börja från början ;) .

Det går att ändra vi någon "Kör SQL-fråga/frågor i databasen" men där ligger ju alla siffror huller och buller i en ruta så det är stört omöjligt at hitta felet :(

Hoppas ni fattar mitt problem, är lite svårt att förklara då man inte har MVG i databaser. Fråga gärna om ni inte fattar så kan jag försöka förklara bättre.

Finns det någon lösning på detta hur jag går tillbaka och ändrar felet?
0

#2 Medlemmen är offline   Mattias 

  • Grupp: Members
  • Inlägg: 1
  • Gick med: 28-december 08

Postad 11 januari 2009 - 22:48

Får hoppas du har fixat problemet nu men annars betyder ju "Duplicate entry" att du har något som är unikt och du försöker lägga in samma sak igen.

Vi säger att du har en databas men massa personer i. Du vill ha samma personer mer än en gång. Då sätter du deras personnummer som unikt. Försöker du lägga in en person med ett personnummer som redan finns i databasen. Ja då får du ett felmeddelande typ: "#1062 - Duplicate entry '404' for key 1"
0

Dela med dig av detta ämne:


Sida 1 av 1
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne


1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar