::: FORUM ManuFrog :::: Helt plötsligt slutar mejlen fungera - ::: FORUM ManuFrog :::

Hoppa till innehåll

Helt plötsligt slutar mejlen fungera

#1 Guest_Guest_bong rouge_*_*

  • Grupp: Guests

Postad 11 juni 2008 - 16:28

Jag har ett precis nyöppnat konto. Fram tills för någon timme sen har jag kunnat använda min mejladress utan problem, men nu helt plötsligt kan jag varken skicka eller ta emot mejl. Jag har provat att sätta på och stänga av SSL-kryptering i Evolution, epostklienten, men det hjälper inte, och webbmejlen kan jag inte heller skicka eller ta emot mejl med. Det ser ut som vanligt när jag skickar, och mejlen försvinner ur utkorgen, men de kommer inte fram.

Nämen oj, titta, de kommer fram men det tar otroligt lång tid (skickade ett mejl till en annan av mina adresser för tio minuter sen och nu ploppade det upp). Men några inkommande lyckas jag inte få. Jag har quota inställt på unlimited på den adressen, och jag har åtta mejl i inkorgen som lyckades ta sig fram innan det slutade fungera.

Är det här normalt på de här servrarna, har jag bara otur, eller kommer det lösa sig om ett par dar när kontot inte är så nytt längre?
0

#2 Medlemmen är offline   Erik 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Admin
  • Inlägg: 7 585
  • Gick med: 13-juli 03

Postad 11 juni 2008 - 17:21

Visa inläggGuest_bong rouge_* på 11 June, 2008, 17:28 sade:

Jag har ett precis nyöppnat konto. Fram tills för någon timme sen har jag kunnat använda min mejladress utan problem, men nu helt plötsligt kan jag varken skicka eller ta emot mejl. Jag har provat att sätta på och stänga av SSL-kryptering i Evolution, epostklienten, men det hjälper inte, och webbmejlen kan jag inte heller skicka eller ta emot mejl med. Det ser ut som vanligt när jag skickar, och mejlen försvinner ur utkorgen, men de kommer inte fram.

Nämen oj, titta, de kommer fram men det tar otroligt lång tid (skickade ett mejl till en annan av mina adresser för tio minuter sen och nu ploppade det upp). Men några inkommande lyckas jag inte få. Jag har quota inställt på unlimited på den adressen, och jag har åtta mejl i inkorgen som lyckades ta sig fram innan det slutade fungera.

Är det här normalt på de här servrarna, har jag bara otur, eller kommer det lösa sig om ett par dar när kontot inte är så nytt längre?


Detta låter som ett typiskt fall av "propagering". Vid en ompekning kan det ta 72 timmar innan allt fungerar som det ska.

Det är inget som sker i normalfallet på våra servrar när domänerna pekar som de ska.
::: Have great day! //Erik at psychofrog.se and Webbhotell ManuFrog :::
0

#3 Guest_Gäst_*

  • Grupp: Guests

Postad 11 juni 2008 - 17:48

Okej, jag får hoppas på det då. Nu verkar det funka igen, men om ett par dar kan jag väl känna mig mer säker.
0

#4 Medlemmen är offline   Erik 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Admin
  • Inlägg: 7 585
  • Gick med: 13-juli 03

Postad 11 juni 2008 - 18:08

Visa inläggGäst på 11 June, 2008, 18:48 sade:

Okej, jag får hoppas på det då. Nu verkar det funka igen, men om ett par dar kan jag väl känna mig mer säker.

Om det inte skulle fungera inom ett par dagar så ber jag Dig skapa ett ärende på http://support.manufrog.com så hjälper vi Dig.
::: Have great day! //Erik at psychofrog.se and Webbhotell ManuFrog :::
0

Dela med dig av detta ämne:





Snabbsvar

Detta inlägg behövs godkännas av en moderator innan det visas.
  

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar