::: FORUM ManuFrog :::: Replication i MySQL - ::: FORUM ManuFrog :::

Hoppa till innehåll

Sida 1 av 1
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne

Replication i MySQL Akrivera Binary log i MySQL för att köra Replication

#1 Medlemmen är offline   sjogren 

  • Grupp: Members
  • Inlägg: 1
  • Gick med: 21-juni 06

Postad 31 augusti 2006 - 14:34

Jag har behov av att kunna replikera några av min tabeller i databasen till en annan server, och jag har hittat den funktion som låter mig göra det, nämligen Replication (se: MySQL manual). Men för att kunna köra replication behöver Binary log vara aktivt och jag kan inte se att det är det. Dessutom behöver jag skapa en användare med REPLICATION CLIENT-behörighet, kan jag göra det?

Är det någon som kan ge mig lite tipps eller lösningsförslag?
0

#2 Medlemmen är offline   Erik 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Admin
  • Inlägg: 7 585
  • Gick med: 13-juli 03

Postad 04 september 2006 - 18:51

Hej! Jag har besvarat Ditt mail om detta ämne, och besvarar även denna tråd om fler undrar över detta.

Citat

för att kunna köra replication behöver Binary log vara aktivt och jag kan inte se att det är det


Nej, Binary Log är inte aktivt. Största skälet till det är att log-filerna tar upp många GB av utrymmet, så det skulle bli ohållbart då vi vill ge så mycket vi kan till kundernas hemsidor, mysql databaser, mail o.s.v

Citat

Dessutom behöver jag skapa en användare med REPLICATION CLIENT-behörighet, kan jag göra det?


Detta tillåter vi inte av säkerhetsskäl. Vi skulle behöva ge hela MYSQL Replication - det går inte att bara ge en kund/konto eller ett visst antal databaser Replication.

Och en annan nackdel är att belastningen blir högre också.

Det fungerar helt enkelt inget vidare på en "delad" server med flera kunder/konton.
Hade vi erbjudit "dedikerade" (egna) servrar, hade vi kunnat erbjuda detta.
::: Have great day! //Erik at psychofrog.se and Webbhotell ManuFrog :::
0

Dela med dig av detta ämne:


Sida 1 av 1
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne


1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar