::: FORUM ManuFrog :::: Finns inga thumbnails i Gallery? - ::: FORUM ManuFrog :::

Hoppa till innehåll

Sida 1 av 1
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne

Finns inga thumbnails i Gallery? Nyinstallation

#1 Medlemmen är offline   mickeh 

  • Superior Member
  • PipPipPipPipPip
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 34
  • Gick med: 20-april 05

Postad 15 november 2009 - 22:00

Hej!

Har efter en hel del strulande med en gammal backup gett upp och ska installera på nytt och lägga upp bilderna i Gallery.
Dock så dyker inga thumbnails upp, vare sig för mappar, bilderna eller navigering.

Har letat igenom alla möjliga forum på nätet utan att få till det.
Hittade dock ensak här som jag undrar om det kan vara...?

http://gallery.menalto.com/node/88133
"I went though these same problems. I ended up getting every graphics toolkit working by opening up a trouble ticket for each toolkit with my web host provider."


Sitter och har testat nyinstallation upprepade gånger på det konto vi haft i ett antal år; vill att det ska fungera ordentligt innan jag gör installationer på våt nya, fina UK-konto.....
0

#2 Medlemmen är offline   Erik 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Admin
  • Inlägg: 7 585
  • Gick med: 13-juli 03

Postad 15 november 2009 - 23:02

Visa inläggmickeh på 15 November, 2009, 22:00 sade:

Hej!

Har efter en hel del strulande med en gammal backup gett upp och ska installera på nytt och lägga upp bilderna i Gallery.
Dock så dyker inga thumbnails upp, vare sig för mappar, bilderna eller navigering.

Har letat igenom alla möjliga forum på nätet utan att få till det.
Hittade dock ensak här som jag undrar om det kan vara...?

http://gallery.menalto.com/node/88133
"I went though these same problems. I ended up getting every graphics toolkit working by opening up a trouble ticket for each toolkit with my web host provider."


Sitter och har testat nyinstallation upprepade gånger på det konto vi haft i ett antal år; vill att det ska fungera ordentligt innan jag gör installationer på våt nya, fina UK-konto.....


Hej!
Låter som om sökvägen är felinställd i Gallery. Testa att exempelvis ändra så GD används istället för ImageMagick och se om det då fungerar.
Får Du det inte att fungera ber jag Dig maila oss så kan vi kontrollera det hela.
::: Have great day! //Erik at psychofrog.se and Webbhotell ManuFrog :::
0

#3 Medlemmen är offline   mickeh 

  • Superior Member
  • PipPipPipPipPip
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 34
  • Gick med: 20-april 05

Postad 19 november 2009 - 22:16

Visa inläggErik på 15 November, 2009, 23:02 sade:

Visa inläggmickeh på 15 November, 2009, 22:00 sade:

Hej!
- - - - - - - -


Hej!
Låter som om sökvägen är felinställd i Gallery. Testa att exempelvis ändra så GD används istället för ImageMagick och se om det då fungerar.
Får Du det inte att fungera ber jag Dig maila oss så kan vi kontrollera det hela.



Har mailat.

Tackar!

/M
0

#4 Medlemmen är offline   Erik 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Admin
  • Inlägg: 7 585
  • Gick med: 13-juli 03

Postad 21 november 2009 - 13:12

Visa inläggmickeh på 19 November, 2009, 22:16 sade:

Visa inläggErik på 15 November, 2009, 23:02 sade:

Visa inläggmickeh på 15 November, 2009, 22:00 sade:

Hej!
- - - - - - - -


Hej!
Låter som om sökvägen är felinställd i Gallery. Testa att exempelvis ändra så GD används istället för ImageMagick och se om det då fungerar.
Får Du det inte att fungera ber jag Dig maila oss så kan vi kontrollera det hela.



Har mailat.

Tackar!

/M


Tack för det - alla tester som man kan genomföra i Gallery's admindel för GD och ImageMagick visade att det ska fungera.
Och nu fungerar även Ditt Gallery efter en ominstallation.


NYTT:

Om man installerar Gallery via Fantastico ser det ut som om bara GD kan användas för att få thumbnails att genereras. Detta gäller inte alla servrar, och vi och teknikerna felsöker vad det kan vara som är fel eftersom en manuell installation av Gallery fungerar.

Detta inlägg har redigerats av Erik: 01 december 2009 - 22:44

::: Have great day! //Erik at psychofrog.se and Webbhotell ManuFrog :::
0

Dela med dig av detta ämne:


Sida 1 av 1
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne


1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar