::: FORUM ManuFrog :::: Flera domäner - ::: FORUM ManuFrog :::

Hoppa till innehåll

Sida 1 av 1
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne

Flera domäner

#1 Medlemmen är offline   Annah 

  • Advanced Member
  • PipPipPipPip
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 9
  • Gick med: 14-juli 05

Postad 18 juli 2005 - 16:41

Jag har flera domännamn som jag vill kunna ladda upp till. Hur ska jag göra då. Jag har lagt in dem under parkerade domäner och ändrat dns inställningar. Men jag får det inte att fungera när jag ska lägga till ftp konton till dem.
Dessutom har jag problem med mailen. Mina gamla mailadresser som var från min domän annah.nu verkar inte fungera utan det är bara conda.nu adressen som fungerar. Något förslag på vad jag ska göra?

Mvh
Annah
0

#2 Medlemmen är offline   Erik 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Admin
  • Inlägg: 7 585
  • Gick med: 13-juli 03

Postad 18 juli 2005 - 18:17

Hej Annah, Du skriver att Du lagt till flera domäner som Parkerade? Parkering innebär att alla domännamn pekar till samma hemsida. Det vill säga index-sidan i public_html mappen.

Om Du vill ha olika hemsidor till varje domännamn ska Du välja "Tilläggs Domäner" (Addon Domains).
Då skapas en mapp/subdomän för varje domännamn i public_html mappen. (Då kan Du ladda upp filer till varje domän/mapp)
::: Have great day! //Erik at psychofrog.se and Webbhotell ManuFrog :::
0

#3 Medlemmen är offline   Annah 

  • Advanced Member
  • PipPipPipPip
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 9
  • Gick med: 14-juli 05

Postad 18 juli 2005 - 18:28

Angående mailen så har jag provat att skicka mail till conda.nu och det fungerar, men alla mailadresser som slutar med annah.nu fungerar inte. Någon ide om vad som kan vara fel?
0

#4 Medlemmen är offline   Annah 

  • Advanced Member
  • PipPipPipPip
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 9
  • Gick med: 14-juli 05

Postad 18 juli 2005 - 18:36

Jag får inte alls till det när jag ska lägga till mina andra domäner. Hur ska jag skriva för att den ska få en egen katalog att publicera filer i så att jag endast behöver använda adressen annah.nu?
Nu ser det ut såhär:

Citat

Subdomänen, annah.nu.conda.nu har lagts till.

Sorry, you are not allowed to park common domains. 72.29.77.240,72.29.77.241
send to CONTACTEMAIL (1) [1] send to CONTACTUIN (2) [1] Bind reconfiguring on manu2 using rndc
Created DNS entry for annah.nu

Setup Mail forward annah.nu -> annah.nu.conda.nu
Setup annah.nu OK
Adding httpd.conf entry for annah.nu to point to annah.nu.conda.nu
Syncing Ftp Databases....Done


annah.nu har färdigställts. Den kan nås via subdomänen annah.nu.conda.nu.


Adressen ska alltså inte vara annah.nu.conda.nu utan enbart annah.nu
Kan jag alltså skapa flera public_html mappar för mina andra domäner eller måste jag beställa fler hotell då?

Mvh
Annah
0

#5 Medlemmen är offline   Erik 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Admin
  • Inlägg: 7 585
  • Gick med: 13-juli 03

Postad 18 juli 2005 - 19:50

Citat

Adressen ska alltså inte vara annah.nu.conda.nu utan enbart annah.nu
Kan jag alltså skapa flera public_html mappar för mina andra domäner eller måste jag beställa fler hotell då?


Hej Annah, nu ser det ut att ha gått på tok för Dig. Maila oss (support[at]manufrog.com) vad Du vill ha för domännamn som tilläggsdomäner så ska jag fixa detta åt Dig.

Parked Domain = peka flera domännamn till samma domän (public_html mappen på kontot - till "index.html" filen).
Addon Domain = lägga till ett domännamn som pekar till en mapp i public_html mappen.

Exempel på Parked domain kan vara om Du vill att "www.manufrog.se" och "www.manufrog.com" ska gå till samma hemsida.
Exempel på Addon Domain kan vara om Du har "www.manufrog.com" som huvuddomän, och vill lägga till "www.forumet.com".
Det Addon/Tilläggs-domännamnet fungerar som huvuddomännamnet med egen ftp & e-post m.m., men delar Cpanel med huvuddomänen.
::: Have great day! //Erik at psychofrog.se and Webbhotell ManuFrog :::
0

Dela med dig av detta ämne:


Sida 1 av 1
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne


1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar