::: FORUM ManuFrog :::: Tid i WordPress - ::: FORUM ManuFrog :::

Hoppa till innehåll

Sida 1 av 1
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne

Tid i WordPress

#1 Medlemmen är offline   nalle 

  • Nalles Resa
  • PipPipPip
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 6
  • Gick med: 19-april 06

  Postad 08 maj 2006 - 08:10

Hej alla, jag undrar hur jag gör för att få klockslaget i varje post. Datum verkar läggas dit men inte klockslaget. kan någon förklara på ett lätt sätt hur jag skall göra....

Med vänlig hälsning
Perre
0

#2 Medlemmen är offline   Micke 

  • VIP Member
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 92
  • Gick med: 14-mars 05

Postad 08 maj 2006 - 14:43

nalle på 8 May 2006, 08:10 sade:

Hej alla, jag undrar hur jag gör för att få klockslaget i varje post. Datum verkar läggas dit men inte klockslaget. kan någon förklara på ett lätt sätt hur jag skall göra....

Med vänlig hälsning
Perre

Hjälper detta dig?


Datum-&tidsformat:
Sen är det ju detta med datumformatet med, där måste man in och byta koderna. Dessa koder hittar man i Wordpress under “Inställningar > Allmänt” och där finns även en länk till PHP-date som visar alla koderna som finns.

* Datumkoden: l, d F Y kommer t.ex att visa: Söndag, 22 Januari 2006
* Tidskoden: H:i kommer t.ex att visa 12:57 - dvs med 24-timmars klocka.

Men man kan göra det ännu enklare i det temat man har, man tar helt enkelt bort den kod som står mellan ( ) i temafilerna vid “datum och tidskoden” så använder den det datum-&tidsfomat man satt under “Inställningar > Allmänt” i Wordpress.

Med “datumkoden” så syftar jag då på php-koden som gör att datumet skrivs ut på lite olika ställen. Kika i din comments.php och du skall hitta nått där det står date. Koden i det temat jag har just nu (och filen comments.php) har följande:

<?php comment_date('') ?>


Det är detta mellan '' som jag syftar på här ovan, här har jag raderat de bokstavskoder som stod i temat när jag laddade hem det och då går den efter de koder man satt som standard för hela WP som jag beskrivit ovan. Läs mera om denna kod på PHP-date. Här kan man skriva in andra koder med om man vill sätta en speciell datumangivelse för just den koden..

Koden för tid är ju nått liknade och den ser ut så här:

<?php comment_time() ?>


http://www.kludd.se/...ess-pa-svenska/
0

Dela med dig av detta ämne:


Sida 1 av 1
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne


1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar