::: FORUM ManuFrog :::: Fråga om omdirigering - ::: FORUM ManuFrog :::

Hoppa till innehåll

Sida 1 av 1
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne

Fråga om omdirigering

#1 Medlemmen är offline   Mimo 

  • VIP Member
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 67
  • Gick med: 25-augusti 05

Postad 08 juli 2009 - 14:58

Jag har lagt upp en tilläggsdomän (annorlunda-spanien.com) på ett av mina konton och skulle på ett smidigt sätt vilja dirigera om så att besökarna som är inne på sidor i nuvarade undermapp (spain) hamnar på den nya tilläggsdomänen. Tilläggsdomänen ligger på samma konto som undermappen.

Dvs jag skulle vilja att besökare som kommer in på ma-design.net/spain/ hamnar på annorlunda-spanien.com.

Är lite osäker på hur omdirigeringen via cPanel fungerar, helst skulle jag ju vilja att någon som besöker sida X i undermappen hamnar på motsvarande sida X på nya domänen. Är detta möjligt överhuvudtaget tro?

Mvh
/Mimo
0

#2 Medlemmen är offline   Mimo 

  • VIP Member
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 67
  • Gick med: 25-augusti 05

Postad 10 juli 2009 - 18:06

Visa inläggMimo på 8 July, 2009, 15:58 sade:

Jag har lagt upp en tilläggsdomän (annorlunda-spanien.com) på ett av mina konton och skulle på ett smidigt sätt vilja dirigera om så att besökarna som är inne på sidor i nuvarade undermapp (spain) hamnar på den nya tilläggsdomänen. Tilläggsdomänen ligger på samma konto som undermappen.

Dvs jag skulle vilja att besökare som kommer in på ma-design.net/spain/ hamnar på annorlunda-spanien.com.

Är lite osäker på hur omdirigeringen via cPanel fungerar, helst skulle jag ju vilja att någon som besöker sida X i undermappen hamnar på motsvarande sida X på nya domänen. Är detta möjligt överhuvudtaget tro?

Mvh
/Mimo

Löste det själv! :annoyed:
Fick aldrig omdirigeringen via cPanel att funka, lade till följade i min .htaccess:
Närmare 340 rader blev det!!

Redirect /spain/den_aktuella_filen.php http://www.annorlunda-spanien.com/den_aktuella_filen.php

osv, osv, osv i all oändlighet :hejasverige:

Nu funkar det i alla fall, men nog måste det finnas ett enklare sätt?? :)
0

Dela med dig av detta ämne:


Sida 1 av 1
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne


1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar