::: FORUM ManuFrog :::: e-mail och Loopia-vidarebefordring - ::: FORUM ManuFrog :::

Hoppa till innehåll

e-mail och Loopia-vidarebefordring

#1 Guest_JR_*

  • Grupp: Guests

Postad 18 december 2008 - 14:22

Hur funkar vidarebefordring (till gmail) av e-mail till min domän, om jag har ställt in den på Loopias adm-sidor men använder Manufrogs DNS? Kommer inkommande mail att 'hitta rätt' via Loopia-vidarebefordringen eller kommer Manufrogs DNS att 'ta över', så att jag behöver/kan göra motsvarande vidarebefordring till gmail via Manufrog?

I dagsläget vidarebefordrar jag all mail till diverse gmail-konton (som jag kör IMAP mot), vilket jag vill fortsätta med eftersom gmails spamfilter fungerar bättre än något annat.
0

#2 Medlemmen är offline   Erik 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Admin
  • Inlägg: 7 585
  • Gick med: 13-juli 03

Postad 19 december 2008 - 14:48

Visa inläggJR på 18 December, 2008, 14:22 sade:

Hur funkar vidarebefordring (till gmail) av e-mail till min domän, om jag har ställt in den på Loopias adm-sidor men använder Manufrogs DNS? Kommer inkommande mail att 'hitta rätt' via Loopia-vidarebefordringen eller kommer Manufrogs DNS att 'ta över', så att jag behöver/kan göra motsvarande vidarebefordring till gmail via Manufrog?

I dagsläget vidarebefordrar jag all mail till diverse gmail-konton (som jag kör IMAP mot), vilket jag vill fortsätta med eftersom gmails spamfilter fungerar bättre än något annat.


Hej!

Om Du med "använder Manufrogs DNS" menar att Din domän använder våra namnservrar = Du har ändrat namnservrarna hos Loopia, så betyder det att allt med Din domän - inkl. eposten, tas om hand av vår server - så Du måste då skapa vidarebefodraren hos oss isåfall - den Du har hos Loopia kommer då ej fungera längre.

Om Du däremot menar att Du ställt in så "A-pekaren" pekar till vår server, men "MX-pekaren" pekar till Loopia eller Gmail så ändras inget utan då är det bara Din hemsida som "använder" vår server så att säga.
::: Have great day! //Erik at psychofrog.se and Webbhotell ManuFrog :::
0

Dela med dig av detta ämne:





Snabbsvar

Detta inlägg behövs godkännas av en moderator innan det visas.
  

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar