::: FORUM ManuFrog :::: Dreamweaver MX - ::: FORUM ManuFrog :::

Hoppa till innehåll

Sida 1 av 1
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne

Dreamweaver MX

#1 Medlemmen är offline   Micke 

  • VIP Member
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 92
  • Gick med: 14-mars 05

Postad 22 mars 2005 - 04:04

Nån som kan tala om för mig hur man ställer in DW MX mot Manufrog (och om det funkar) när man försöker sätta upp en "site" via detta "define a site" så man kan jobba rakt mot servern som jag fattat det. Jag har som alltid FTP:at upp mina filer men då jag kör lite PHP kunde det ju va trevligt få se sidorna och ändra med det programmet mellanåt. Änvänder detta include på sidan som bygger ihop sidorna så då ser man ju inte nånting innan så att säga i egna datorn om man sitter och handknackar koden.

Men om prooblemet.. jag har lagt in alla uppgifterna och den ansluter men jag får den inte att lista filerna på servern utan det står nått om att den inte kan "determine remote server time". Står så här innan då den försöker ta hem "siten".

Postad bild

Nån som har nån susning?

Har inte kört på detta viset förut som sagt men tycker jag gör allt rätt då jag snokat runt på nätet om guider om just Dreamweaver.
0

#2 Medlemmen är offline   Erik 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Admin
  • Inlägg: 7 585
  • Gick med: 13-juli 03

Postad 22 mars 2005 - 08:29

Hej, det låter knepigt - av meddelandet skulle man kunna tro att Dreamweaver söker efter serverns loka tid, vilket den lätt borde hitta. Hoppas någon har något förslag på detta, jag ska slänga in frågan till en tekniker och se om de har någon bra idé.

Nedan länk har Du säkert redan läst igenom kan jag tro? :doh:
http://www.macromedia.com/cfusion/knowledg...cfm?id=tn_14787
::: Have great day! //Erik at psychofrog.se and Webbhotell ManuFrog :::
0

#3 Medlemmen är offline   Micke 

  • VIP Member
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 92
  • Gick med: 14-mars 05

Postad 22 mars 2005 - 10:06

Erik på 22 Mar 2005, 08:29 sade:

Nedan länk har Du säkert redan läst igenom kan jag tro?  :)
http://www.macromedia.com/cfusion/knowledg...cfm?id=tn_14787

:doh: Nåja.. denna sidan hade jag inte kollat in innan, kikar där nu.

Men.. en tanke som slår mig, kan nått med min D-Link router ställa till det? - att det som kommer ett svar tillbaka på nån annan port än 21-22 som jag öppnat för då det gäller FTP (och även i brandväggen)

Annars har jag som ställt in som de visar på sidan, provat med (flera olika varianter sätt skriva katalognamnet) och även utan katalog under "host directory". Har jag "public_html/" där så ansluter den och den katalogen dyker upp som i "server-fönstret". Väljer jag sen "ta hem" site så kommer detta jag skrev om tidigare, denna:

Postad bild

Jaja, jag labbar vidare och det är inte så jätteviktigt men kunde ju va kul veta vad som strular, helst då man inte provat detta förut.
0

#4 Medlemmen är offline   Micke 

  • VIP Member
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 92
  • Gick med: 14-mars 05

Postad 22 mars 2005 - 10:27

Micke på 22 Mar 2005, 10:06 sade:

:doh: Nåja.. denna sidan hade jag inte kollat in innan, kikar där nu.

..och där hittar jag efter lite sökande detta så jag testar lite. Ser de rekomenderar en att uppdatera till 7.0.1 med.

Citat

"Cannot determine the remote server time" error
Sometimes, when setting up a site definition, Dreamweaver may throw the following warning message:

Dreamweaver cannot determine the remote server time. The Select Newer and Synchronize commands will not be available.

To get the server's time stamp, Dreamweaver creates and deletes a folder named XYIZNWSK. There may be server permissions problems that don't allow Dreamweaver to create or delete folders. For more information on this issue, see Synchronize and Select Newer options are not working correctly (TechNote tn_14413).

Serv-U FTP Servers can be set to rewrite all files and folders — including the XYIZNWSK timestamp folder — to lowercase, which means Dreamweaver can no longer find that particular folder. Unable to find that folder, Dreamweaver refuses to synchronize. Please see RhinoSoft's Knowledge Base article describing how to change this setting.

0

#5 Medlemmen är offline   Micke 

  • VIP Member
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 92
  • Gick med: 14-mars 05

Postad 22 mars 2005 - 10:57

Det verkar vara löst nu..

Uppdaterade till 7.0.1 samt fick uppmaningen testa "Passive FTP" i en ruta som dök upp då det inte gick ansluta ändå. Efter detta så listade den alla filer/kataloger..

Så jag tankar hem dem nu till nytt utgångsläge och ser vad det blir av resten med att kunna köra PHP direkt mot servern som den ser ut nu.
0

#6 Medlemmen är offline   Erik 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Admin
  • Inlägg: 7 585
  • Gick med: 13-juli 03

Postad 22 mars 2005 - 21:17

Hej, fick svar från teknikern som säger att fungerar något annat FTP program för Dig, så ska även Dreamweaver fungera.
Men han uppmanade till att söka efter det Du gjort, och tipsade om brandväggar bla.

Hoppas Du hittar vad som "blockerar" Dig från att använda Dreamweaver (som ska fungera utmärkt att använda på servern)
::: Have great day! //Erik at psychofrog.se and Webbhotell ManuFrog :::
0

#7 Medlemmen är offline   Micke 

  • VIP Member
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 92
  • Gick med: 14-mars 05

Postad 23 mars 2005 - 15:28

Erik på 22 Mar 2005, 21:17 sade:

Hej, fick svar från teknikern som säger att fungerar något annat FTP program för Dig, så ska även Dreamweaver fungera.
Men han uppmanade till att söka efter det Du gjort, och tipsade om brandväggar bla.

Hoppas Du hittar vad som "blockerar" Dig från att använda Dreamweaver (som ska fungera utmärkt att använda på servern)

Ja, det funkar hyffsat nu men fortfarande är det detta med servertiden som dyker upp, tydligen skapar DW en mapp med lite temporärt och raderar den sedan.. om det är detta som den kollar tiden med vet jag inte. Kanske jag måste ställa in nått +/- i datorn min så den går rätt mot servern men det ska väl inte behövas? - servern har väl "svensk tid"?

Nåja.. det funkar rätt bra nu ändå men dessa WYSIWYG program är ju som dom är.. :doh:
Nog om det här nu..
0

Dela med dig av detta ämne:


Sida 1 av 1
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne


1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar