::: FORUM ManuFrog :::: Skriva in domän? - ::: FORUM ManuFrog :::

Hoppa till innehåll

Sida 1 av 1
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne

Skriva in domän?

#1 Guest_SeAb_*

  • Grupp: Guests

Postad 15 november 2005 - 13:11

Hej.
Har en fråga, i steg 2 av 4 ska man ju skriva in en domän, jag har inte en domän, och utrymmet jag hade tänkt köpa ska inte vara någon förstasida jag har bara tänkt använda utrymmet för att ha hand om ett diskussionsforum och en bildsida på en redan existerande sida.
Måste man skriva in någon domän då eller? Fattar inte alls hur detta funkar.
0

#2 Medlemmen är offline   Erik 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Admin
  • Inlägg: 7 585
  • Gick med: 13-juli 03

Postad 15 november 2005 - 21:29

Hej. För att vi ska kunna skapa kontot krävs att vi anger ett domännamn.
Flera script såsom forum och liknande kräver också ett fungerande domännamn för att fungerar korrekt.

Dock kan man använda ett konto hos oss innan domännamnet pekar rätt, eftersom alla konton får en länkväg i stilen http://55.55.555.55/~kontonamn/

Men som sagt, ange ett domännamn vid beställningen som Du tänker köpa eller kanske registrerat gratis, såsom en .tk domän.
(Tänk bara på att alla funktioner såsom e-post o.s.v oftast inte fungerar med ett "gratis-domännamn")
::: Have great day! //Erik at psychofrog.se and Webbhotell ManuFrog :::
0

#3 Guest_SeAb_*

  • Grupp: Guests

Postad 17 november 2005 - 22:52

Ok, om föreningen jag är med i redan har en .nu-adress, t.ex. www.grodan.nu, kan jag då skriva in den? Det är ju inte jag som äger adressen så jag tänker på det juridiska, ägaren till adressen är ju väl medveten om vad jag gör.
0

#4 Medlemmen är offline   Erik 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Admin
  • Inlägg: 7 585
  • Gick med: 13-juli 03

Postad 17 november 2005 - 23:05

Om vi skapar ett konto med ett existerande domännamn, som ligger på en annan server, och det inte pekas om till vår server, är ju inget vi kan hållas till svars för.
Det är helt upp till kunden, det vill säga Du, att ta ansvar för detta.

Vi tvingar ingen att peka om till vår server, och många väntar med det tills de testat oss.
Dock kan det som jag skrev tidigare, bli problem med en del script som kräver att domännamnet pekar rätt.
Men ofta går det att ändra i någon konfig-fil så det fungerar ändå.
::: Have great day! //Erik at psychofrog.se and Webbhotell ManuFrog :::
0

Dela med dig av detta ämne:


Sida 1 av 1
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne


1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar