::: FORUM ManuFrog :::: G-mail - ::: FORUM ManuFrog :::

Hoppa till innehåll

Sida 1 av 1
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne

G-mail försenade leveranser

#1 Medlemmen är offline   Erik 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Admin
  • Inlägg: 7 585
  • Gick med: 13-juli 03

  Postad 02 augusti 2005 - 23:09

Hej, undrar lite över G-mail.
Har märkt den senaste veckan att vi får svar tillbaka från deras mailserver på ca 20% av de mail vi skickar till kunder som har en "g-mail" adress.
Det är ett automatiskt svar om att vårt mail är försenat och inte levererat ännu. (Brukar skickas ca 1-2 timmar efter att vi skickar iväg mailet)

Meddelandet är som följer:

Citat

This is only a notification about a delay in the delivery of your message.
- There is no need to resend your message at this time.
- The following recipients have not yet received your message:
atestemailaddress@gmail.com; Delayed


- The server will continue trying for up to 116 hours.


Fler som har märkt av detta något irriterande beteende? Är ju jobbigt att en del mail vi skickat inte kommer fram förränns 8 timmar senare eller värre. :(
::: Have great day! //Erik at psychofrog.se and Webbhotell ManuFrog :::
0

#2 Guest_Maria_*

  • Grupp: Guests

Postad 17 oktober 2005 - 06:55

Jag har en gmail-adress och en nyligen reggad domän som ligger hos ManuFrog. Testade att skapa vidarebefordrare från min mail på domänen dels till mitt gmail-konto och dels till ett konto som jag har hos Passagen. Till Passagen kommer mailen fram men till gmail kommer de inte alls (det är flera dagar sedan jag testade). Om jag kollar i egenskaperna för mailet som kommit fram till Passagen ser jag följande rad som jag tolkar som att gmail inte vill ta emot mail från min domän (klurig.net)

Citat

Received-SPF: neutral (eni-mail01.sth.basefarm.net: 72.29.70.127 is neither permitted nor denied by domain of gmail.com) client-ip=72.29.70.127; envelope-from=mittanvändarnamn@gmail.com; helo=manu3.manufrog.com;[/I]


Går det inte att ha vidarebefordran till gmail, ngn som vet?
Mvh,
Maria
0

#3 Medlemmen är offline   Susanna 

  • VIP Member
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Admin
  • Inlägg: 287
  • Gick med: 13-juli 03

Postad 17 oktober 2005 - 07:31

Citat

Received-SPF: neutral (eni-mail01.sth.basefarm.net: 72.29.70.127 is neither permitted nor denied by domain of gmail.com) client-ip=72.29.70.127


Hej, meddelandet betyder att ip 72.29.70.127 varken är eller inte är nekat av domänen gmail.com - det är neutral bedömning.
Så med andra ord finns det ingen spärr hos gmail, och ej heller något speciellt godkännande.

Erik säger att det går bra att skicka från manufrog servern till g-mail adresser, men inte om han använder Comhem som mailserver för utgående mail.

Har Du testat att skicka direkt från Ditt mailkonto på manufrog till g-mail, Via webmailen?
0

#4 Medlemmen är offline   klurig 

  • Maria
  • PipPip
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 4
  • Gick med: 17-oktober 05

Postad 17 oktober 2005 - 07:43

Susanna på 17 Oct 2005, 08:31 sade:

Har Du testat att skicka direkt från Ditt mailkonto på manufrog till g-mail, Via webmailen?

Ja och de kommer fram, det är vidarebefordran som inte fungerar. :ktoe:
0

#5 Medlemmen är offline   klurig 

  • Maria
  • PipPip
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 4
  • Gick med: 17-oktober 05

Postad 17 oktober 2005 - 07:46

Och så måste jag ju genast korrigera mig själv för NU funkar det! :ktoe:

Tack i alla fall! Måste säga att den lilla kontakt jag haft hittills med er har varit otroligt snabb, professionell och mkt hjälpsam! :)
0

Dela med dig av detta ämne:


Sida 1 av 1
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne


1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar