::: FORUM ManuFrog :::: Att flytta dokumentroten för WWW - ::: FORUM ManuFrog :::

Hoppa till innehåll

Sida 1 av 1
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne

Att flytta dokumentroten för WWW

#1 Medlemmen är offline   Nirobu 

  • Grupp: Members
  • Inlägg: 1
  • Gick med: 11-september 09

Postad 17 september 2009 - 19:26

Kan man flytta dokumentroten för www? Jag skulle vilja lägga upp siter på lite olika subdomäner, t ex en huvudsite i Joomla, en experimentsite i Joomla och en site för phpBB.

Jag kan lägga huvudsiten (Joomla) på /public_html och undersiterna i /public_html/<undersite>, men det blir lite rörigt om mina <undersite>-mappar ligger på samma nivå som Joomlas undermappar. Jag skulle alltså vilja lägga huvudsiten på /public_html/joomla i stället för direkt på /public_html. Hur gör man det?

Jag försökte lägga upp WWW som subdomän, men det ville inte Cpanel vara med om. Jag har gjort en tillfällig fix med subdomänen "cms" och en redirect, se bilderna nedan. Jag vill alltså byta ut "cms" mot "www" med behålla samma struktur i övrigt.

Postad bild

Postad bild
0

#2 Medlemmen är offline   Erik 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Admin
  • Inlägg: 7 585
  • Gick med: 13-juli 03

Postad 17 september 2009 - 20:04

Visa inläggNirobu på 17 September, 2009, 20:26 sade:

Kan man flytta dokumentroten för www? Jag skulle vilja lägga upp siter på lite olika subdomäner, t ex en huvudsite i Joomla, en experimentsite i Joomla och en site för phpBB.

Jag kan lägga huvudsiten (Joomla) på /public_html och undersiterna i /public_html/<undersite>, men det blir lite rörigt om mina <undersite>-mappar ligger på samma nivå som Joomlas undermappar. Jag skulle alltså vilja lägga huvudsiten på /public_html/joomla i stället för direkt på /public_html. Hur gör man det?

Jag försökte lägga upp WWW som subdomän, men det ville inte Cpanel vara med om. Jag har gjort en tillfällig fix med subdomänen "cms" och en redirect, se bilderna nedan. Jag vill alltså byta ut "cms" mot "www" med behålla samma struktur i övrigt.

Postad bild

Postad bild


Hej! Det Du vill göra går ej - då måste Du ha flera kontopaket. En subdomän eller Addon domän måste alltid finnas i mappen public_html som är dokumentroten.
"www" är endast en symlänk till public_html mappen.
::: Have great day! //Erik at psychofrog.se and Webbhotell ManuFrog :::
0

Dela med dig av detta ämne:


Sida 1 av 1
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne


1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar