::: FORUM ManuFrog :::: HotLink Skydd - ::: FORUM ManuFrog :::

Hoppa till innehåll

Sida 1 av 1
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne

HotLink Skydd

#1 Medlemmen är offline   Chrille 

  • Member
  • PipPipPip
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 7
  • Gick med: 16-september 04

Postad 05 oktober 2004 - 17:52

Jag undrar lite hur HotLink Skyddet i kontrollpanelen fungerar.
Jag förstår att man kan hindra andra från att länka bilder ifrån min sida men vad är rutan där det står "Url to Redirect to:" till för?
Om jag skriver in en länk till en bild i denna rutan och sedan går till en sida som har länkat ifrån mig så kraschar internet explorer.
0

#2 Medlemmen är offline   Ado 

  • VIP Member
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 97
  • Gick med: 01-juni 04

Postad 06 oktober 2004 - 08:37

Om du nu har hittat en metod att få de som länkar till dina bilder att framstå som att de skriver websidor som kraschar webläsare, kanske du kan ta betalt för att lära ut det till andra :devil:.

Kan det vara så att den bild du försöker omdirigera till ligger på samma webhotell som de bilder du vill skydda? I så fall blir nog omdirigeringsbilden också skyddad, och anropet skulle kunna leda till en oändlig loop om webläsaren faller i fällan att be om samma sak flera gånger.

Några varianter du skulle kunna pröva i så fall:
  • Gör omdirigeringsbilden som en typ av bild (t ex BMP) och skydda bara de andra sorterna (JPG, GIF samt PNG). Visserligen kan inte alla webläsare visa BMP, men vem bryr sig om websiten som länkar till dig ser trasig ut?
  • Lägg bilden du vill omdirigera till på ett annat webhotell, t ex gratisutrymmet du får av din ISP. Då sparar du lite bandbredd också, men se upp så du inte gör din ISP sur med någon stor bild som laddas en gång i sekunden...
  • Strunta i cpanel och skriv hotlink-skyddet manuellt. I så fall kan du välja att endast aktivera det för vissa kataloger (genom att lägga det i en egen .htaccess där) eller undanta vissa filer/kataloger (t ex som jag föreslog Mian, se den tråden)

0

#3 Medlemmen är offline   Chrille 

  • Member
  • PipPipPip
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 7
  • Gick med: 16-september 04

Postad 07 oktober 2004 - 21:56

Jag länkade till en bild som är på samma webhotell som bilderna jag ville skydda. Jag trodde att den bilden inte kom med i bland dom skyddade.
Jag kanske ska behålla det så här för det lär ju vara rätt irriterande för den som snor bilderna när hela webläsarfönstret stängs ner. :)

Tack för hjälpen.
0

Dela med dig av detta ämne:


Sida 1 av 1
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne


1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar