::: FORUM ManuFrog :::: FTP - fungerar den olika beroende på webbläsare - ::: FORUM ManuFrog :::

Hoppa till innehåll

FTP - fungerar den olika beroende på webbläsare

#1 Medlemmen är offline   evahan 

  • Advanced Member
  • PipPipPipPip
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 9
  • Gick med: 19-februari 05

Postad 09 mars 2007 - 18:52

Jag har, när jag väl upptäckte finessen, använt "ftp://användarnamn@mittdomännamn.com" och det har fungerat utmärkt. Jag har via cpanel skapat mig ett eget FTP konto. Jag gjorde likadant till min sambo när han nu skulle uppdatera hemsidan också. Men se det fungerar inte hos honom.

Jag använder IE 6.0 och min sambo har installerat IE 7.0. Det ser inte likadant ut för jag kommer direkt till Utforskaren när jag öppnar FTP-platsen när jag loggar in, men det gör inte min sambo. Han måste där gå vidare till Sida och välja att han vill öppna FTP-platsen i Utforskaren. Då tar det stopp och får en dialogruta som säger FTP-mappfel, dvs att "the FTP session was terminated".

Har det något med att göra att vi har olika versioner av webbläsare eller beror det på någon annan inställning etc. Tacksam för så snabb hjälp som möjligt!
0

#2 Medlemmen är offline   SuperRadio 

  • Superior Member
  • PipPipPipPipPip
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 37
  • Gick med: 18-januari 07

Postad 11 maj 2007 - 20:05

Visa inläggevahan på 9 March, 2007, 19:52 sade:

Jag har, när jag väl upptäckte finessen, använt "ftp://användarnamn@mittdomännamn.com" och det har fungerat utmärkt. Jag har via cpanel skapat mig ett eget FTP konto. Jag gjorde likadant till min sambo när han nu skulle uppdatera hemsidan också. Men se det fungerar inte hos honom.

Jag använder IE 6.0 och min sambo har installerat IE 7.0. Det ser inte likadant ut för jag kommer direkt till Utforskaren när jag öppnar FTP-platsen när jag loggar in, men det gör inte min sambo. Han måste där gå vidare till Sida och välja att han vill öppna FTP-platsen i Utforskaren. Då tar det stopp och får en dialogruta som säger FTP-mappfel, dvs att "the FTP session was terminated".

Har det något med att göra att vi har olika versioner av webbläsare eller beror det på någon annan inställning etc. Tacksam för så snabb hjälp som möjligt!


Skriv in ftp://användarnamn@dindomän.com precis som vanligt i din sambos IE7.0. Sen ska din sambo klicka i Visa-menyn eller någonstans där uppe och välja "Öppna FTP i Utforskaren" eller något sådant. Stötte på samma problem innan idag också, faktiskt.
0

Dela med dig av detta ämne:





Snabbsvar

Detta inlägg behövs godkännas av en moderator innan det visas.
  

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar