::: FORUM ManuFrog :::: Favicon - ::: FORUM ManuFrog :::

Hoppa till innehåll

Favicon varför Cpanel-ikonen??

#1 Guest_Narn_*

  • Grupp: Guests

Postad 11 november 2006 - 14:33

När jag lägger till min webbsida (på manufrog förstås.. :) ) i bokmärken visas inte min favicon, utan CPanel-ikonen. Inte riktigt vad man väntar sig då faviconen fungerar fint i övrigt och dyker upp där den ska.

Använder Opera, om det gör någon skillnad.

Tack på förhand
//Narn
0

#2 Medlemmen är offline   Erik 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Admin
  • Inlägg: 7 585
  • Gick med: 13-juli 03

Postad 12 november 2006 - 00:56

Visa inläggNarn på 11 November, 2006, 14:33 sade:

När jag lägger till min webbsida (på manufrog förstås.. :) ) i bokmärken visas inte min favicon, utan CPanel-ikonen. Inte riktigt vad man väntar sig då faviconen fungerar fint i övrigt och dyker upp där den ska.

Använder Opera, om det gör någon skillnad.

Tack på förhand
//Narn


Hej! Detta har jag aldrig hört tals om förut. Var snäll och skriv vilket domännamn Du har så vi kan testa.
Kanske har Din egna favicon fel format - dock brukar det väl vara iexplorer som brukar strula i de fallen.

Om Du inte vill lämna ut Ditt domännamn här kan Du maila oss det.
::: Have great day! //Erik at psychofrog.se and Webbhotell ManuFrog :::
0

#3 Guest_Gäst_*

  • Grupp: Guests

Postad 12 november 2006 - 16:54

www.world-ahead.net är adressen.
Min favicon är i formatet .ico, gjord i en demo av Easy Icon Maker. Jag funderade på om det hade med att göra att faviconfilen ligger i en undermapp (img/) och testade att flytta den till roten, men det gjorde ingen skillnad. Jag tittade efter i IE, och där dök ikonen inte upp alls ... :)
0

#4 Medlemmen är offline   Erik 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Admin
  • Inlägg: 7 585
  • Gick med: 13-juli 03

Postad 12 november 2006 - 23:46

Visa inläggGäst på 12 November, 2006, 16:54 sade:

www.world-ahead.net är adressen.
Min favicon är i formatet .ico, gjord i en demo av Easy Icon Maker. Jag funderade på om det hade med att göra att faviconfilen ligger i en undermapp (img/) och testade att flytta den till roten, men det gjorde ingen skillnad. Jag tittade efter i IE, och där dök ikonen inte upp alls ... :)


Filen "favicon.ico" måste ligga i alla mappar där där "index-filen" eller den fil som öppnas av webbläsaren finns.
Så den ska finnas även i Din public_html mapp.

I Firefox visas den fint direkt, och även när jag testar i iExplorer 6 efter att ha lagt till sidan i mina bookmarks. Så det verkar fungera som det ska på min dator iallafall.
::: Have great day! //Erik at psychofrog.se and Webbhotell ManuFrog :::
0

Dela med dig av detta ämne:





Snabbsvar

Detta inlägg behövs godkännas av en moderator innan det visas.
  

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar