::: FORUM ManuFrog :::: Hur vidarebefodra alla mail? - ::: FORUM ManuFrog :::

Hoppa till innehåll

Hur vidarebefodra alla mail? Vidarebefodra alla mina mail till annan adress - HUR?

#1 Medlemmen är offline   rymdgreven 

  • Newbie
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 2
  • Gick med: 02-februari 05

Postad 20 juli 2007 - 09:28

Jag vill alltså att alla mina mail som kommer in till ett av mina konton ska vidarebefodras till annat ställe. Men denna funktion hittar jag inte inne på Cpanel. Jag har för mig detta var enkelt att göra förut, men har av nån anledning helt glömt hur man gör - eller är funktionen borttagen?
0

#2 Medlemmen är offline   Erik 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Admin
  • Inlägg: 7 585
  • Gick med: 13-juli 03

Postad 20 juli 2007 - 10:25

Visa inläggrymdgreven på 20 July, 2007, 10:28 sade:

Jag vill alltså att alla mina mail som kommer in till ett av mina konton ska vidarebefodras till annat ställe. Men denna funktion hittar jag inte inne på Cpanel. Jag har för mig detta var enkelt att göra förut, men har av nån anledning helt glömt hur man gör - eller är funktionen borttagen?


Detta kallas "Forwarder" eller "Vidarebefodrare". Lägg till en sån för epostadressen och alla mail kommer skickas vidare.
Är epostadressen skapad i Cpanel kommer 1 kopia dock hamna i inkorgen för epostadressen när mailet skickas vidare - vill man slippa detta och låta mailen endast skickas vidare måste epostadressen raderas i Cpanel så bara vidarebefodraren finns.

Om Du vill att ALLA inkommande mail som skickats till Din domän (inkl. 100-tals Spambrev som skickas till epostadresser som inte finns = oadresserad epost/mail) ska Du välja "catch all" - Standard Adressen i Cpanel under Epost.

Där ställer Du isåfall in så att all oadresserade e-post ska gå till en viss epostadress. :what?:

OBS!
Dock rekommenderar vi starkt att använda :fail: no such address here där istället !
::: Have great day! //Erik at psychofrog.se and Webbhotell ManuFrog :::
0

Dela med dig av detta ämne:





Snabbsvar

Detta inlägg behövs godkännas av en moderator innan det visas.
  

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar