::: FORUM ManuFrog :::: byta huvuddomän? - ::: FORUM ManuFrog :::

Hoppa till innehåll

Sida 1 av 1
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne

byta huvuddomän?

#1 Medlemmen är offline   jellyfish 

  • Advanced Member
  • PipPipPipPip
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 9
  • Gick med: 15-augusti 04

Postad 10 mars 2008 - 12:40

hej!

jag registrerade ett konto på manufrog och ett domännamn på loopia (rokujihan.net) för ett bra tag sedan.
idag registrerade jag ett nytt domännamn (maydaynote.net, loopia igen), och helst skulle jag vilja ha det som min nya huvuddomän, eftersom hela mitt gamla loopia-konto är dött och jag inte har för avsikt att någonsin använda mig av rokujihan.net igen.

funkar det?
eller måste jag lägga till min nya domän som parkerad?

ber om ursäkt, men hela dns-grejen leaves me clueless, haha.
0

#2 Medlemmen är offline   Erik 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Admin
  • Inlägg: 7 585
  • Gick med: 13-juli 03

Postad 10 mars 2008 - 14:14

Visa inläggjellyfish på 10 March, 2008, 12:40 sade:

hej!

jag registrerade ett konto på manufrog och ett domännamn på loopia (rokujihan.net) för ett bra tag sedan.
idag registrerade jag ett nytt domännamn (maydaynote.net, loopia igen), och helst skulle jag vilja ha det som min nya huvuddomän, eftersom hela mitt gamla loopia-konto är dött och jag inte har för avsikt att någonsin använda mig av rokujihan.net igen.

funkar det?
eller måste jag lägga till min nya domän som parkerad?

ber om ursäkt, men hela dns-grejen leaves me clueless, haha.


Hej! Vi kan ändra domänen för Ditt konto - det är bara att maila oss.

Tänk på att vid en ändring så måste eventuella subdomäner, tilläggsdomäner och parkerade domäner först tas bort i Din Cpanel - annars uppstår felet vid byte av huvuddomän att de inte "visas" i Din Cpanel längre.

Efter att vi ändrat huvuddomänen kan Du skapa dom igen. (Obs! Att ta bort en subdomän, tilläggsdomän eller parkerad domän innebär inte att själva mappen och dess innehåll försvinner - det är endast det virituella namnet som tas bort ur DNS zonen)

En annan sak är om Du installerat skript via Fantastico. En ändring gör att man måste ändra manuellt i varje skripts config-fil och eventuell databas så rätt domännamn används i skriptets sökvägar.
::: Have great day! //Erik at psychofrog.se and Webbhotell ManuFrog :::
0

Dela med dig av detta ämne:


Sida 1 av 1
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne


1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar