::: FORUM ManuFrog :::: FTP - ::: FORUM ManuFrog :::

Hoppa till innehåll

Sida 1 av 1
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne

FTP

#1 Medlemmen är offline   Fursten 

  • Member
  • PipPipPip
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 7
  • Gick med: 29-augusti 06

Postad 05 oktober 2006 - 23:16

Jag håller på gör en sida där kunden vill ha en adress ex. www.minadress.se/ftp eller ftp.minadress.se där utomstående skall kunna lägga upp filer genom att logga in med lösenord.. Hur åstakommer jag detta? krävs något speciellt?

Mvh

Fursten
0

#2 Medlemmen är offline   Erik 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Admin
  • Inlägg: 7 585
  • Gick med: 13-juli 03

Postad 06 oktober 2006 - 07:56

Hej! Skapa först en subdomän med något annat namn än just "ftp". Tex. "kundnamn" istället.

Efter det skapar Du ett ftp-konto med valfritt användarnamn(tex. "kundnamn") och lösenord till subdomänen.

Sedan kan kunden logga in med tex. användarnamnet "kundnamn@minadress.se" och sitt lösenord, och kommer då endast åt mappen "kundnamn".

Allt detta görs i Cpanel.

Om Du vill att filer ska kunna laddas upp via en vanlig html/php-sida såsom tex. det går att göra i detta forum, efter att man loggat in som medlem, krävs det något helt annat - men jag vet inte riktigt om det var det Du menade med tanke på Din rubrik "FTP"? :D
::: Have great day! //Erik at psychofrog.se and Webbhotell ManuFrog :::
0

#3 Medlemmen är offline   Fursten 

  • Member
  • PipPipPip
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 7
  • Gick med: 29-augusti 06

Postad 08 oktober 2006 - 16:34

Hej Erik.. jo det var nog lite så jag menade. Att kunden skall kunna gå till en html-sida och ladda upp filerna direkt genom webläsaren (dra-släpp) principen. Gärna en lösenordsskyddad sida om möjligt.
Det jag vill försöka åstadkomma är något enkelt sätt för min kunds kunder att kunna lämna filer (tryckmaterial och liknande) genom webläsaren och slippa FTP program och liknande. Går det att lösa på era servrar? Krävs något speciellt för att göra detta?

Mvh

Nicklas
0

#4 Medlemmen är offline   Hans F 

  • Superior Member
  • PipPipPipPipPip
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 46
  • Gick med: 30-maj 06

Postad 08 oktober 2006 - 16:53

Det är ju inget som ingår i Cpanel standard utan du behöver någon typ av program.

Erik nämde ju detta forum "Invision Power Board" men den är ju inte gratis. Men fantastico innehåller ju SMF pch PHPBB2 som klarar samma sak.

Sedan finns det ju scripts där ute som kan göra liknande uppgifter. Här kanske det finns något som är bra och kanske också gratis.
http://hotscripts.com/PHP/Scripts_and_Prog...tems/index.html

Är ju bara att läsa och om du hittar något i rätt riktning så testa.

Hans
0

Dela med dig av detta ämne:


Sida 1 av 1
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne


1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar