::: FORUM ManuFrog :::: Too many connections - ::: FORUM ManuFrog :::

Hoppa till innehåll

Sida 1 av 1
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne

Too many connections Koppla upp sig mot servern

#1 Medlemmen är offline   Annaica 

  • Advanced Member
  • PipPipPipPip
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 12
  • Gick med: 04-januari 07

Postad 23 januari 2007 - 13:42

Jag kopplade upp mig mot servern för att lägga in filer på hemsidan, efter en stund avbröts det och jag tappade kontakt med servern. Jag stängde ner programmet och försökte igen, några filer laddades upp men sedan bröts kontakten.

Nu när jag försöker koppla upp mig mot servern så får jag meddelandet "too many connections from this IP" och jag kommer inte in.

Vad är det som är fel!?
0

#2 Medlemmen är offline   Erik 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Admin
  • Inlägg: 7 585
  • Gick med: 13-juli 03

Postad 23 januari 2007 - 15:11

Hej! Om Du får det meddelandet så är det troligen så att Ditt program trots allt inte avbröt uppladdningen, utan fortsatte i "bakgrunden".
När Du sedan försökte koppla upp Dig igen, så kan Du inte det pga Du redan är inloggad för många ggr.

Ftp-servern tillåter som standard att man kopplar upp sig maximalt 8 ggr samtidigt från samma ip-nummer.


Var snäll och kontrollera så att filerna inte skickas upp trots meddelandet om att kontakten är avbruten - så brukar jag själv få ibland till diverse servrar när jag använder CuteFtp - då är det bara att vänta ett tag så är filerna uppladdade.

Annars måste Du kontrollera så Ftp-klienten verkligen inte körs på Din dator, utan verkligen startas om.
::: Have great day! //Erik at psychofrog.se and Webbhotell ManuFrog :::
0

Dela med dig av detta ämne:


Sida 1 av 1
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne


1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar