::: FORUM ManuFrog :::: Testkör och undrar om några saker - ::: FORUM ManuFrog :::

Hoppa till innehåll

Sida 1 av 1
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne

Testkör och undrar om några saker Vad av detta kan vara fel p.g.a. ej ompekad domän?

#1 Medlemmen är offline   CC HotRag 

  • Member
  • PipPipPip
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 7
  • Gick med: 16-november 05

Postad 08 januari 2010 - 11:14

Hej.

Jag testkör min sida nu, och det finns några fel. Jag undrar om ni vet vad som kan ha att göra med att jag ej har pekat om domänen utan kör på temporär URL, och vad som kan vara fel p.g.a. annat.

Formmail:
Jag har samma kod som på mitt andra fungerande konto på manufrog. Enda skillnaden är att jag kör nya sidan på temporär URL. Det som händer är att det står att mailet är skickat men det kommer inget mail. Koden är exakt samma som på min fungerande andra manufrogsida med annan domän.

Det konstiga är att ett "tipsa om min sida-formmail" fungerar felfritt. I det första fallet anges min mailadress (med den ej överflyttade domänen) som adressat, i tipsaformuläret så anger den som vill tipsa själv en valfri adress (vilket alltså fungerar).

Jag undrar alltså om detta är något som kan påverkas av att jag ej har pekat om domänen än, eller om jag ska börja felsöka (fast jag ser ju inget fel, då min andra sida som sagt fungerar felfritt och har samma kod).

Detta är viktigaste problemet just nu. Se koden till formmail nederst.

Länkar inom siten:

Länkar som ser ut som href="/delsida.php" fungerar inte, de tar bort den sista delen ur temporära URL:en när man skickas till länken. Däremot href="delsida.php" fungerar felfritt.

Jag antar att detta försvinner när jag pekat om domänen? Annars bör jag nu rätta till mina länkar på ett ganska stort antal ställen helst innan jag pekar om.

Popup-funktion i javascript med argument till php-sida:
Se min tråd som ligger i delforumen för script m.m. - http://forum.psychof...?showtopic=1350

Jättetacksam för svar, tips eller funderingar. Jag "vågar" inte peka om innan jag har ett hum om vad som gör att det krånglar lite.

Här är temporära sidan: http://92.48.118.35/~hotragse/
Här är sidan där den ligger nu (på annat ställe): http://www.hotrag.se

Här är koden till mitt formmail:
<?php
		if(isset($_POST['skicka']))
		sand();?>
		
<?php
	function sand()
	  {
		$namn = $_POST['namn'];
		$epost = $_POST['epost'];
		$meddelande = $_POST['meddelande'];
		$kod = $_POST['kod'];
		if (stristr($meddelande,"Content-Type") || stristr($epost, "Content-Type") || stristr($namn, "Content-Type") || stristr($meddelande,"bcc") || stristr($meddelande,"bcc") || stristr($meddelande,"bcc"))
		{
		echo '<span style="font-weight: bolder; color: red; ">Du trampade i spamf&auml;llan!</span>';
		exit;
		}
		$headers = "From: $namn <".$epost.">\r\n";
		$headers .= "Reply-To: $epost\r\n";
		if(!empty($namn) && !empty($epost) && !empty($meddelande) && ereg("golfbyxor", $kod) && !ereg(".+\@hotrag.se", $epost) && ereg(".+\@.+\..+", $epost) && ereg("^[a-zA-Z0-9_@.-]+$", $epost))
		{
		$meddelande .= "\n\nSkickat av $namn, $epost";
		mail("cc@hotrag.se", "CC HotRag meddelande", $meddelande, $headers);
		echo '<span style="color: #006060; font-weight: bolder; font-size: medium; ">Meddelandet &auml;r skickat! <a href="/index.php" style="color: #222222; ">&Aring;ter till startsidan</a></span>'; }
		else
		{ echo '<span style="color: #ff0000; font-size: medium; font-weight: bolder; ">Du m&aring;ste fylla i alla f&auml;lt ordentligt!</span>'; }
	  }
?>

Fiffig signatur här!
0

#2 Medlemmen är offline   Erik 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Admin
  • Inlägg: 7 585
  • Gick med: 13-juli 03

Postad 09 januari 2010 - 11:25

Visa inläggCC HotRag på 8 January, 2010, 11:14 sade:

Hej.

Jag testkör min sida nu, och det finns några fel. Jag undrar om ni vet vad som kan ha att göra med att jag ej har pekat om domänen utan kör på temporär URL, och vad som kan vara fel p.g.a. annat.

Formmail:
Jag har samma kod som på mitt andra fungerande konto på manufrog. Enda skillnaden är att jag kör nya sidan på temporär URL. Det som händer är att det står att mailet är skickat men det kommer inget mail. Koden är exakt samma som på min fungerande andra manufrogsida med annan domän.

Det konstiga är att ett "tipsa om min sida-formmail" fungerar felfritt. I det första fallet anges min mailadress (med den ej överflyttade domänen) som adressat, i tipsaformuläret så anger den som vill tipsa själv en valfri adress (vilket alltså fungerar).

Jag undrar alltså om detta är något som kan påverkas av att jag ej har pekat om domänen än, eller om jag ska börja felsöka (fast jag ser ju inget fel, då min andra sida som sagt fungerar felfritt och har samma kod).

Detta är viktigaste problemet just nu. Se koden till formmail nederst.

Länkar inom siten:

Länkar som ser ut som href="/delsida.php" fungerar inte, de tar bort den sista delen ur temporära URL:en när man skickas till länken. Däremot href="delsida.php" fungerar felfritt.

Jag antar att detta försvinner när jag pekat om domänen? Annars bör jag nu rätta till mina länkar på ett ganska stort antal ställen helst innan jag pekar om.

Popup-funktion i javascript med argument till php-sida:
Se min tråd som ligger i delforumen för script m.m. - http://forum.psychof...?showtopic=1350

Jättetacksam för svar, tips eller funderingar. Jag "vågar" inte peka om innan jag har ett hum om vad som gör att det krånglar lite.

Här är temporära sidan: http://92.48.118.35/~hotragse/
Här är sidan där den ligger nu (på annat ställe): http://www.hotrag.se

Här är koden till mitt formmail:
<?php
		if(isset($_POST['skicka']))
		sand();?>
		
<?php
	function sand()
	  {
		$namn = $_POST['namn'];
		$epost = $_POST['epost'];
		$meddelande = $_POST['meddelande'];
		$kod = $_POST['kod'];
		if (stristr($meddelande,"Content-Type") || stristr($epost, "Content-Type") || stristr($namn, "Content-Type") || stristr($meddelande,"bcc") || stristr($meddelande,"bcc") || stristr($meddelande,"bcc"))
		{
		echo '<span style="font-weight: bolder; color: red; ">Du trampade i spamf&auml;llan!</span>';
		exit;
		}
		$headers = "From: $namn <".$epost.">\r\n";
		$headers .= "Reply-To: $epost\r\n";
		if(!empty($namn) && !empty($epost) && !empty($meddelande) && ereg("golfbyxor", $kod) && !ereg(".+\@hotrag.se", $epost) && ereg(".+\@.+\..+", $epost) && ereg("^[a-zA-Z0-9_@.-]+$", $epost))
		{
		$meddelande .= "\n\nSkickat av $namn, $epost";
		mail("cc@hotrag.se", "CC HotRag meddelande", $meddelande, $headers);
		echo '<span style="color: #006060; font-weight: bolder; font-size: medium; ">Meddelandet &auml;r skickat! <a href="/index.php" style="color: #222222; ">&Aring;ter till startsidan</a></span>'; }
		else
		{ echo '<span style="color: #ff0000; font-size: medium; font-weight: bolder; ">Du m&aring;ste fylla i alla f&auml;lt ordentligt!</span>'; }
	  }
?>


Hej! Såg i den andra tråden att Du hade hittat lösningen - de temorära länkvägarna fungerar inte som ett "vanligt" domännamn så det kan bli en del saker som måste kodas på andra sätt, och mod_rewrite regler fungerar tex. inte.

Detta med mailet som inte kommer fram - ser att det ska skickas en kopia till "cc @ hotrag.se" - är det dit det inte kommer fram ett mail? Det är så att eftersom domänen "hotrag.se" finns i DNS zonen på servern så kommer alla mail skickade från samma server levereras lokalt - de skickas alltså inte till den server där domänen pekar just nu.

Finns epostadressen "cc @ hotrag.se" skapad i Din Cpanel så kommer de levereras dit - Du kan då läsa dom via Webbmailen.
::: Have great day! //Erik at psychofrog.se and Webbhotell ManuFrog :::
0

Dela med dig av detta ämne:


Sida 1 av 1
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne


1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar