::: FORUM ManuFrog :::: Flytta runt domännamn - ::: FORUM ManuFrog :::

Hoppa till innehåll

Sida 1 av 1
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne

Flytta runt domännamn Rena rama flyttcirkusen...

#1 Medlemmen är offline   mickeh 

  • Superior Member
  • PipPipPipPipPip
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 34
  • Gick med: 20-april 05

Postad 16 april 2007 - 11:47

Hej!

Vi har tre domäner (en huvud- och två tilläggsdomäner) på ett och samma konto, och tänkte byta ut namnet på huvuddomänen, och under en övergångstid ha kvar den gamla som tilläggsdomän.

Min fråga är om det är möjligt, och i sånt fall hur?
(Det är ingen brådska, det är bara på planeringsstadiet.)


INNAN:

Manukontot med huvuddomänen - honohan.se
|
|
| - - bandet.com
|
|
| - - firman.se



EFTER:

Manukontot med nya huvuddomänen - familjen.nånting
|
|
| - - bandet.com
|
|
| - - firman.se
|
|
| - honohan.se (tills det upphör)


Förhoppningsvis förstår ni vad jag menar.....? :)
0

#2 Medlemmen är offline   Erik 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Admin
  • Inlägg: 7 585
  • Gick med: 13-juli 03

Postad 17 april 2007 - 07:51

Hej! Det är möjligt att göra så.

Dock är det så att för att kunna ändra detta måste först tilläggsdomänerna tas bort i Din Cpanel, sedan kan huvuddomännamnet ändras.
Efter att det är gjort kan Du sedan lägga till de domäner som ska vara tilläggsdomäner i Din Cpanel.

Eventuellt skapade epostadresser såsom tex. hittapå@honohan.se kommer ändra namn till hittapå@familjen.nånting men alltså använda samma "inkorg" så att säga.

Tänk bara på att om Fantastico installerat script så kommer dessa inte kunna uppgraderas utan att ändra i Fantastico's filer eftersom det ju är fel domännamn sparat i de konfig-filer Fantastico använder.
Plus att man måste ändra i scriptens konfig-filer så att sökvägarna blir rätt.
(De flesta script använder domännamnen i sina sökvägar till bilder, funktioner o.s.v.)

Så, vill Du utföra detta maila oss då med Ditt huvuddomännamn Du har nu, och vilket Du vill ändra till, så ordnar vi detta så snart Du tagit bort tilläggsdomänerna.
::: Have great day! //Erik at psychofrog.se and Webbhotell ManuFrog :::
0

#3 Medlemmen är offline   mickeh 

  • Superior Member
  • PipPipPipPipPip
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 34
  • Gick med: 20-april 05

Postad 07 juli 2009 - 16:00

Visa inläggErik på 17 April, 2007, 08:51 sade:

Hej! Det är möjligt att göra så.

Dock är det så att för att kunna ändra detta måste först tilläggsdomänerna tas bort i Din Cpanel, sedan kan huvuddomännamnet ändras.
Efter att det är gjort kan Du sedan lägga till de domäner som ska vara tilläggsdomäner i Din Cpanel.

Eventuellt skapade epostadresser såsom tex. hittapå@honohan.se kommer ändra namn till hittapå@familjen.nånting men alltså använda samma "inkorg" så att säga.

Tänk bara på att om Fantastico installerat script så kommer dessa inte kunna uppgraderas utan att ändra i Fantastico's filer eftersom det ju är fel domännamn sparat i de konfig-filer Fantastico använder.
Plus att man måste ändra i scriptens konfig-filer så att sökvägarna blir rätt.
(De flesta script använder domännamnen i sina sökvägar till bilder, funktioner o.s.v.)

Så, vill Du utföra detta maila oss då med Ditt huvuddomännamn Du har nu, och vilket Du vill ändra till, så ordnar vi detta så snart Du tagit bort tilläggsdomänerna.



(Hej & hå, tiden går....)

Tack för svar!

Det låter nästan som om det skulle vara enklare för alla parter att skaffa ett konto till hos er och flytta över de domäner som ska vara kvar dit, och sedan låta det ursprungliga kontot (med "gamla" domänen honohan.se) låta vara tills den helt enkelt upphör...?

Med tanke på de otroligt låga priserna hos er så är ju knappast ekonomin ett problem :)
0

#4 Medlemmen är offline   Erik 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Admin
  • Inlägg: 7 585
  • Gick med: 13-juli 03

Postad 08 juli 2009 - 11:56

Visa inläggmickeh på 7 July, 2009, 17:00 sade:

Visa inläggErik på 17 April, 2007, 08:51 sade:

Hej! Det är möjligt att göra så.

Dock är det så att för att kunna ändra detta måste först tilläggsdomänerna tas bort i Din Cpanel, sedan kan huvuddomännamnet ändras.
Efter att det är gjort kan Du sedan lägga till de domäner som ska vara tilläggsdomäner i Din Cpanel.

Eventuellt skapade epostadresser såsom tex. hittapå@honohan.se kommer ändra namn till hittapå@familjen.nånting men alltså använda samma "inkorg" så att säga.

Tänk bara på att om Fantastico installerat script så kommer dessa inte kunna uppgraderas utan att ändra i Fantastico's filer eftersom det ju är fel domännamn sparat i de konfig-filer Fantastico använder.
Plus att man måste ändra i scriptens konfig-filer så att sökvägarna blir rätt.
(De flesta script använder domännamnen i sina sökvägar till bilder, funktioner o.s.v.)

Så, vill Du utföra detta maila oss då med Ditt huvuddomännamn Du har nu, och vilket Du vill ändra till, så ordnar vi detta så snart Du tagit bort tilläggsdomänerna.



(Hej & hå, tiden går....)

Tack för svar!

Det låter nästan som om det skulle vara enklare för alla parter att skaffa ett konto till hos er och flytta över de domäner som ska vara kvar dit, och sedan låta det ursprungliga kontot (med "gamla" domänen honohan.se) låta vara tills den helt enkelt upphör...?

Med tanke på de otroligt låga priserna hos er så är ju knappast ekonomin ett problem :)



Hej! Jo, det kan man självklart göra. Enda nackdelen då är ompekningen som kan ta upp till 24 timmar innan den är klar. Ingen neretid, men om man uppdaterar sin sida på den "gamla" servern så syns det ej på den "nya" , så vissa besökare kan se ändringarna och andra kan ej se dem.
Och samma gäller eposten - vissa mail skickas till den gamla servern och vissa till den nya.
::: Have great day! //Erik at psychofrog.se and Webbhotell ManuFrog :::
0

#5 Medlemmen är offline   hajo 

  • Advanced Member
  • PipPipPipPip
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 13
  • Gick med: 25-februari 05

Postad 14 november 2009 - 12:19

Visa inläggErik på 8 July, 2009, 11:56 sade:

Dock är det så att för att kunna ändra detta måste först tilläggsdomänerna tas bort i Din Cpanel, sedan kan huvuddomännamnet ändras.


Hej!
Jag har planer på att ändra min huvuddomän.
Ändrar jag det själv i Cpanel eller måste ni på Manufrog göra någonting?
Kan ni förklara lite närmare hur det går till och vad jag gör med tilläggsdomänerna?

Tack på förhand!
/Hajo
0

#6 Medlemmen är offline   Erik 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Admin
  • Inlägg: 7 585
  • Gick med: 13-juli 03

Postad 17 november 2009 - 00:08

Visa inlägghajo på 14 November, 2009, 12:19 sade:

Visa inläggErik på 8 July, 2009, 11:56 sade:

Dock är det så att för att kunna ändra detta måste först tilläggsdomänerna tas bort i Din Cpanel, sedan kan huvuddomännamnet ändras.


Hej!
Jag har planer på att ändra min huvuddomän.
Ändrar jag det själv i Cpanel eller måste ni på Manufrog göra någonting?
Kan ni förklara lite närmare hur det går till och vad jag gör med tilläggsdomänerna?

Tack på förhand!
/Hajo


Hej! Detta måste vi ändra - så maila bara oss så fixar vi detta. Du behöver ej ta bort tilläggsdomänerna - det gäller bara om vi ska byta huvuddomän till en domän som ligger som en tilläggsdomän - då måste den först tas bort i Din Cpanel - men detta kan vi fixa.
::: Have great day! //Erik at psychofrog.se and Webbhotell ManuFrog :::
0

Dela med dig av detta ämne:


Sida 1 av 1
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne


1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar