::: FORUM ManuFrog :::: Addons - ::: FORUM ManuFrog :::

Hoppa till innehåll

Sida 1 av 1
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne

Addons Hur gör man en addon i Cpanel?

#1 Guest_Fredrik Bendz_*

  • Grupp: Guests

Postad 12 augusti 2005 - 18:34

Hej!

Jag är en 99kronor-kund som var dum nog att stanna kvar hos dem förra året. Nu går domänen (ateism.com) ut 26 augusti och jag tänkte flytta sidan till en se-sida (ateism.se) istället. Jag har redan webhotell hos nomonthlyfees.com och tänkte därför att jag skulle slippa två webhotell och istället göra ateism.se som en addon till den gamla sidan, bendz.net. Jag kontaktade supporten på Nomonthlyfees som sade att det inte går, men det måste väl gå? Hur gör man rent tekniskt? Nomonthlyfees använder sig av Cpanel, och registratorn för ateism.se (scandichosting.se) har pekat om domänen till bendz.net. När jag skriver in ateism.se i Firefox står det att webservern inte är konfigurerad för den adressen, vilket är förståeligt.

Eftersom alla ämnen, även om andra webhotell, är tillåtna i forumet tar jag mig friheten att ställa frågan trots att svaret gör att jag inte behöver bli kund hos Manufrog. Hoppas det är OK? :(

Jag har länge funderat på att gå över till Manufrog så det är mycket möjligt att jag gör det i alla fall. Troligen flyttar jag i så fall även bendz.net hit när kontot expirerar nästa år.

Min fråga är alltså hur man gör rent tekniskt för att ateism.se ska bli en addon-domän på bendz.net, med egna mailadresser och websidor. Det står i FAQ:n här att det ska gå att göra på Manufrog så jag kan inte se varför det inte skulle gå hos Nomonthlyfees.
0

#2 Guest_Hasse F_*

  • Grupp: Guests

Postad 23 augusti 2005 - 20:26

Du måste gå in i c-panel och lägga till din domän som en exra domän. Men då man skapar konton i whm (det program som erik mf använder att lägga upp nya kunder ) så talar man om hur många extradomäner man får ha i detta konto. Och kanske denna siffra är 0 hos din leverantör. Detta ser du i c-panel på ditt konto.

Om du har tillgång till extra domäner i ditt paket hos dom så är det bara att knappa in ditt domännamn. Du får dessutom ange passord och direktory.

ex om du har domän1.com på hotellet redan. Och så lägger dit ateism.se så hamnar denna i underkatalogen /ateism till den andra domänen. så ateism.domän1.com, domän1.com/ateism och ateism.se pekar till samma ställe.

hasse
0

Dela med dig av detta ämne:


Sida 1 av 1
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne


1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar