::: FORUM ManuFrog :::: Får fel med imagecreatefromjpeg - ::: FORUM ManuFrog :::

Hoppa till innehåll

Sida 1 av 1
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne

Får fel med imagecreatefromjpeg Jag får fel med funktionen imagecreatefromjpeg

#1 Medlemmen är offline   SeB 

  • Rookie
  • PipPip
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 3
  • Gick med: 14-maj 09

Postad 14 augusti 2009 - 02:44

Jag försöker använda funktionen imagecreatefromjpeg(), men här får jag detta felet: "Warning: imagecreatefromjpeg() [function.imagecreatefromjpeg]: gd-jpeg: JPEG library reports unrecoverable error: in /home/wowowse/public_html/mf/photos/zp-core/lib-GD.php on line 30" Jag har testat den funktionen i en annan fil och får samma fel där. Testade filen på en annan server och där funkar den.

Jag läste något om att det kan var problem med "built-in GD libraries" och att det var skillnad mellan de och "stand-alone libraries".

Någon som har någon lösning på problemet?
0

#2 Medlemmen är offline   Erik 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Admin
  • Inlägg: 7 585
  • Gick med: 13-juli 03

Postad 14 augusti 2009 - 11:43

Visa inläggSeB på 14 August, 2009, 03:44 sade:

Jag försöker använda funktionen imagecreatefromjpeg(), men här får jag detta felet: "Warning: imagecreatefromjpeg() [function.imagecreatefromjpeg]: gd-jpeg: JPEG library reports unrecoverable error: in /home/wowowse/public_html/mf/photos/zp-core/lib-GD.php on line 30" Jag har testat den funktionen i en annan fil och får samma fel där. Testade filen på en annan server och där funkar den.

Jag läste något om att det kan var problem med "built-in GD libraries" och att det var skillnad mellan de och "stand-alone libraries".

Någon som har någon lösning på problemet?


Hej! Du har mailat oss om detta och vi har satt en tekniker på att felsöka detta på servern där Ditt konto ligger på.
::: Have great day! //Erik at psychofrog.se and Webbhotell ManuFrog :::
0

#3 Medlemmen är offline   Erik 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Admin
  • Inlägg: 7 585
  • Gick med: 13-juli 03

Postad 14 augusti 2009 - 14:48

Visa inläggSeB på 14 August, 2009, 03:44 sade:

Jag försöker använda funktionen imagecreatefromjpeg(), men här får jag detta felet: "Warning: imagecreatefromjpeg() [function.imagecreatefromjpeg]: gd-jpeg: JPEG library reports unrecoverable error: in /home/wowowse/public_html/mf/photos/zp-core/lib-GD.php on line 30" Jag har testat den funktionen i en annan fil och får samma fel där. Testade filen på en annan server och där funkar den.

Jag läste något om att det kan var problem med "built-in GD libraries" och att det var skillnad mellan de och "stand-alone libraries".

Någon som har någon lösning på problemet?


Hej! Efter en omkompilering av php så fungerar det numera. Tack för att Du rapporterade detta fel till oss! :)
::: Have great day! //Erik at psychofrog.se and Webbhotell ManuFrog :::
0

Dela med dig av detta ämne:


Sida 1 av 1
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne


3 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar