::: FORUM ManuFrog :::: Säker ftp - ::: FORUM ManuFrog :::

Hoppa till innehåll

Säker ftp

#1 Medlemmen är offline   DavidS 

  • Member
  • PipPipPip
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 5
  • Gick med: 31-oktober 10

Postad 18 april 2011 - 18:41

Jag har installerat Concrete5, ZenCart och phpBB och just lärt mig hur man gör en backup (via ftp plus databasen inifrån cpanel).

Jag sitter och läser igenom vad som anses att man ska göra för att få en god säkerhetsnivå, och en av sakerna är att man bör FTP:a över säker anslutning, gärna ftps. Kan man det? Har provat men för ftps står att min site använder ett ogiltigt säkerhetscert som end gäller manufrogs server (och för sftp etc så verkar det inte vara implementerat).

För övrigt så funkar Manufrog finfint! :)

MVH David
0

#2 Medlemmen är offline   Erik 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Admin
  • Inlägg: 7 585
  • Gick med: 13-juli 03

Postad 27 april 2011 - 22:22

Visa inläggDavidS på 18 april 2011 - 18:41 sade:

Jag har installerat Concrete5, ZenCart och phpBB och just lärt mig hur man gör en backup (via ftp plus databasen inifrån cpanel).

Jag sitter och läser igenom vad som anses att man ska göra för att få en god säkerhetsnivå, och en av sakerna är att man bör FTP:a över säker anslutning, gärna ftps. Kan man det? Har provat men för ftps står att min site använder ett ogiltigt säkerhetscert som end gäller manufrogs server (och för sftp etc så verkar det inte vara implementerat).

För övrigt så funkar Manufrog finfint! :)

MVH David


Hej David!

En del har lyckats få ftp med säker anslutning - det man bör tänka på då är att SSL certifikatet är installerat för servern och inte domännamnet man använder.
Så ligger kontopaketet på exemeplvis manu27-servern så gäller certifikatet för manu27.manufrog.com.

FTPS kräver SSH access vilket inte är aktiverat på något kontopaket som standard. Vid frågor kring detta ber vi Er kontakta oss.
::: Have great day! //Erik at psychofrog.se and Webbhotell ManuFrog :::
0

Dela med dig av detta ämne:





Snabbsvar

Detta inlägg behövs godkännas av en moderator innan det visas.
  

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar