::: FORUM ManuFrog :::: Problem med att installera forum från punbb.org - ::: FORUM ManuFrog :::

Hoppa till innehåll

Sida 1 av 1
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne

Problem med att installera forum från punbb.org

#1 Medlemmen är offline   cth 

  • Rookie
  • PipPip
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 4
  • Gick med: 19-juli 05

Postad 19 juli 2005 - 13:18

Hejsan!
Jag har problem med att installerat ett forum, det är något som strular... Jag har installerat forum via fantastico i cpanel och det funkar så därför vet jag inte vad det är för fel när jag försöker att använda mig av ett annat forum.
Jag har skapat en databas och en användare med alla rättigheter, sedan laddar jag upp php-filerna som kommer från punbb.org och sedan ska jag försöka att installera det och då får jag följande felmeddelande:
An error occured on line 58 in file /home/harde/public_html/forum/include/dblayer/mysql.php.

PunBB reported: Unable to connect to MySQL server. MySQL reported: Access denied for user: 'admabcd@localhost' (Using password: YES)

Jag fattar inte vad som är fel... Jag har tagit bort och skapat om databasen och jag har laddat ner php-filerna flera gånger för att det inte skulle vara fel vid nedladdning, men det funkar ändå inte. Jag tänkte att det var strul med rättigheter så jag ändrade chmod från 755 till 777 - men inget gör så att det funkar.

Finns det någon som kan ana vad det är som är fel? Jag är ingen hejare på varken php eller MySQL, så förklara noga!
Hoppas på lite assistans.
0

#2 Medlemmen är offline   Erik 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Admin
  • Inlägg: 7 585
  • Gick med: 13-juli 03

Postad 19 juli 2005 - 14:45

Citat

PunBB reported: Unable to connect to MySQL server. MySQL reported: Access denied for user: 'admabcd@localhost' (Using password: YES)


Hej, felmeddelandet visar att det troligen är fel användarnamn angivet i filen "mysql.php" på rad 58.
Alla användarnamn anges alltid i formen "kontonamn_användarnamn"
Så det är aldrig bara "användarnamn".

Det samma gäller databasnamn. "kontonamn_databasnamn" ska det vara.

Kontrollera vad Du angett i Din Cpanel, under MySQL Databaser, så ser Du vad jag menar. B)
::: Have great day! //Erik at psychofrog.se and Webbhotell ManuFrog :::
0

#3 Medlemmen är offline   cth 

  • Rookie
  • PipPip
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 4
  • Gick med: 19-juli 05

Postad 19 juli 2005 - 15:11

TACK!
Nu funkar det!
0

Dela med dig av detta ämne:


Sida 1 av 1
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne


1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar