::: FORUM ManuFrog :::: b2evolution - ::: FORUM ManuFrog :::

Hoppa till innehåll

Sida 1 av 1
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne

b2evolution Blog!

#1 Medlemmen är offline   TraXy 

  • Webmaster
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 56
  • Gick med: 07-januari 05

  Postad 22 mars 2005 - 14:42

(Ursakta min brist pa prickar och ringar - bor i England och ar pa jobbet nu!) Har varit inne nagra vandor pa bloggverktyget b2evolutions hemsida idag av olika anledningar.

Kom precis pa en sak att leta efter dar, och hittade en sak... Installationen for b2e i Fantastico ar 0.9.0.10. Det ar samma version som jag har. Pa deras hemsida finns dock version 0.9.0.11 tillganglig, och har varit sa sedan i september 2004! Chans till Fantasticouppdatering? (Eller hm, det ar val iofs cPanel som gor sant och inget ni har inflytande over...)

Och orsaken till att jag besokte deras hemsida alls i formiddags: SPAM! :)

Forr blev jag pingback-spammad, men for nagra dagar sedan stangde jag av att tillata pingbacks att bli skickade. Idag upptackte jag att jag blivit kommentarspammad istallet. :doh: I deras forum hittade jag ett litet hack som man kan lagga in i en av filerna som gor att man maste vara registrerad och inloggad for att kunna skriva kommentarer. Jag foljde instruktionerna och nu kan man inte kommentarspamma mina bloggar langre! Mission accomplished!

Sa har stod det:


Citat

It's not a feature as far as I know. Anyone who can see a post can comment IF comments are not closed or disabled. Closing or disabling will also affect registered bloggers, so that's not what you seek. It's an easy hack if you don't mind going down that path, but the hack will affect all posts under all circumstances - you won't be able to say "posts in this blog can be publicly seen and commented, but posts in that blog can be publicly seen but not commented. Also, it will not over-ride the closed or disabled condition.

Every skin has a skinname, and every skins/skinname/ folder has a bunch of files in it. The skins/ folder tends to have the same file names. Open skins/_feedback.php and look down around line 140 for thisCode:

 
if( $disp_comment_form ) 
  {   // We want to display the comments form: 
     if( $Item->can_comment() ) 
     { // User can leave a comment


and change it to thisCode:

  if( $disp_comment_form && is_logged_in() ) 
  {   // We want to display the comments form to a registered member: 
     if( $Item->can_comment() ) 
     { // User can leave a comment


Save the file and upload it. Live long and prosper.

Be aware I have not actually done this. It just seemed like a pretty straightforward hack.


Bade jag och en annan som provade talade om att aven om han inte provat det sjalv sa funkade det utmarkt for oss!
0

#2 Medlemmen är offline   Erik 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Admin
  • Inlägg: 7 585
  • Gick med: 13-juli 03

Postad 22 mars 2005 - 18:50

Citat

Chans till Fantasticouppdatering? (Eller hm, det ar val iofs cPanel som gor sant och inget ni har inflytande over.


Hej, nej Cpanel har inget med Fantastico's script att göra. Fantastico är skapat av andra och uppdateras ständigt. Uppgraderingar sker av de senaste Stabila versionerna av alla script.

Så snart Fantastico kommer ut med en ny version = script uppgraderas, så installerar/uppdaterar vi Fantastico. Det var senast den 7: mars. http://forum.psychof...p?showtopic=378

Ser att Fantastico's utvecklare tyvärr inte anser att version 0.9.0.11 är stabil ännu: :doh: http://www.netenberg.com/forum/viewtopic.p...ght=b2evolution

Det går att kontakta Fantastico's crew och posta om script man vill ska uppgraderas eller läggas till, på detta forum:
http://www.netenberg.com/forum/
::: Have great day! //Erik at psychofrog.se and Webbhotell ManuFrog :::
0

#3 Medlemmen är offline   TraXy 

  • Webmaster
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 56
  • Gick med: 07-januari 05

Postad 22 mars 2005 - 22:12

Aha, då förstår jag varför det inte var uppdaterat. :doh:

Fast den där koden är inte ett script, det är ett hack. Eller egentligen, en väldigt enkel kodändring om man kan något om PHP (vilket jag inte gör).

Prövade WebCalendar idag också, men avinstallerade det igen, då jag inte tyckte att det var något att ha. Fanns ju bara tider 8-17 man kunde fylla i och man kunde inte specifiera exakt tidpunkt, som t.ex. 14:30, utan det fick bli 14:00 eller 15:00 istället. Och så tyckte jag inte att det såg snyggt ut heller.
0

Dela med dig av detta ämne:


Sida 1 av 1
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne


2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar