::: FORUM ManuFrog :::: Kan inte ta emot e-post - ::: FORUM ManuFrog :::

Hoppa till innehåll

Sida 1 av 1
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne

Kan inte ta emot e-post

#1 Medlemmen är offline   karlsberg 

  • Rookie
  • PipPip
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 3
  • Gick med: 17-oktober 06

Postad 25 augusti 2007 - 11:59

Hej, jag försöker hjälpa min far som har ett konto på ert hotell, med att konfigurera e-posten. Problemet ligger i att han bara kan skicka e-post men inte ta emot. Han får inte fram några felmeddelanden när e-postklienten kopplar upp sig mot ut- och ingående e-postenservrar, så de inställningarna borde vara rätt. Trots detta är inkorgen alltid tom (har testat att skicka flera mejl till honom men inget dimper ned i lådan.

Jag ska nämna att jag hjälper honom över telefon så jag kan inte se allt med egna ögon så att säga.

Jag har också testat att testa hans epostkonto på min dator (hemma hos mig) och då var det inga problem med att ta emot epost. Kan det bero att han har Telia som internetleverantör (jag har comhem)?

Kan det vara någon brandvägg som stretar emot?

Jag har googlat efter liknande problem men inte hittat något. Hoppas att någon här kan hjälpa mig.

Tack på förhand

Johan
0

#2 Medlemmen är offline   Erik 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Admin
  • Inlägg: 7 585
  • Gick med: 13-juli 03

Postad 25 augusti 2007 - 13:01

Visa inläggkarlsberg på 25 August, 2007, 12:59 sade:

Hej, jag försöker hjälpa min far som har ett konto på ert hotell, med att konfigurera e-posten. Problemet ligger i att han bara kan skicka e-post men inte ta emot. Han får inte fram några felmeddelanden när e-postklienten kopplar upp sig mot ut- och ingående e-postenservrar, så de inställningarna borde vara rätt. Trots detta är inkorgen alltid tom (har testat att skicka flera mejl till honom men inget dimper ned i lådan.

Jag ska nämna att jag hjälper honom över telefon så jag kan inte se allt med egna ögon så att säga.

Jag har också testat att testa hans epostkonto på min dator (hemma hos mig) och då var det inga problem med att ta emot epost. Kan det bero att han har Telia som internetleverantör (jag har comhem)?

Kan det vara någon brandvägg som stretar emot?

Jag har googlat efter liknande problem men inte hittat något. Hoppas att någon här kan hjälpa mig.

Tack på förhand

Johan


Hej Johan! Han använder högts troligen trots allt fel inställningar. Om han skickar mail till Dig - vilken epostadress står det då att han skickar från? Kanske har han ställt in tex. "kontonamn@domännamn.se" istället för epostadressen han skapat i Cpanel, såsom "johan@domännamn.se"

Med "kontonamn" menar jag det namn som själva kontopaketet har, tex. om man har domänen "spam.se" så kanske man fick kontonamnet "spamse" som kontonamn.

Om det skulle vara en brandvägg eller liknande som strular skulle han få meddelande om att inloggningen/uppkopplingen misslyckades.
::: Have great day! //Erik at psychofrog.se and Webbhotell ManuFrog :::
0

Dela med dig av detta ämne:


Sida 1 av 1
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne


2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar