::: FORUM ManuFrog :::: Vill bara vara säker på att allt är som det ska - ::: FORUM ManuFrog :::

Hoppa till innehåll

Vill bara vara säker på att allt är som det ska Har serverplats och domän men osäker på om allt funkat

#1 Guest_Guest_bong rouge_*_*

  • Grupp: Guests

Postad 11 juni 2008 - 11:17

Jag har precis köpt standardpaketet på Manufrog och en domän på Godaddy som jag kopplat till servern. Jag tror att allt är som det ska, men jag vill bara kolla så det stämmer. När jag går till domännamnet jag valt får jag en mapplistning där det enda som finns är mappen cgi-bin. Går jag IP-vägen får jag ett meddelande att Apache funkar (en sida med blå bakgrund). Går jag till IP/~användarnamn får jag samma mapplistning som om jag går via domännamnet. Via filbläddraren på kontrollpanelen ser man en massa mappar och .bash_profile och sånt.

Är allt som det ska? Jag antar att om ett par dar kommer domännamnet också peka till Apache-meddelandet?
0

#2 Medlemmen är offline   Erik 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Admin
  • Inlägg: 7 585
  • Gick med: 13-juli 03

Postad 11 juni 2008 - 13:06

Visa inläggGuest_bong rouge_* på 11 June, 2008, 12:17 sade:

Jag har precis köpt standardpaketet på Manufrog och en domän på Godaddy som jag kopplat till servern. Jag tror att allt är som det ska, men jag vill bara kolla så det stämmer. När jag går till domännamnet jag valt får jag en mapplistning där det enda som finns är mappen cgi-bin. Går jag IP-vägen får jag ett meddelande att Apache funkar (en sida med blå bakgrund). Går jag till IP/~användarnamn får jag samma mapplistning som om jag går via domännamnet. Via filbläddraren på kontrollpanelen ser man en massa mappar och .bash_profile och sånt.

Är allt som det ska? Jag antar att om ett par dar kommer domännamnet också peka till Apache-meddelandet?


Hej! Allt är som det ska vara - Ditt domännamn pekar rätt. Så länge som Du inte skapat/skickat upp en fil med namnet index.html , index.htm eller index.php så kommer mappen cgi-bin visas om det är den enda mappen eller filen som finns i mappen public_html.

Du kan välja att aktivera Index Manager i Din Cpanel så inga filer listas om Du vill slippa att mappen cgi-bin eller några andra filer visas om Du inte vill skicka upp eller skapa en index-fil.

Apaches sida med blå bakgrund visas endast på tex. http://66.7.215.34 eller om man tex. pekat sitt domännamn till fel namnserver eller liknande.
::: Have great day! //Erik at psychofrog.se and Webbhotell ManuFrog :::
0

#3 Guest_Gäst_*

  • Grupp: Guests

Postad 11 juni 2008 - 16:29

Tack! Jag kom på hur det låg till själv när jag anslöt till FTP-servern sen :)
0

Dela med dig av detta ämne:





Snabbsvar

Detta inlägg behövs godkännas av en moderator innan det visas.
  

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar