::: FORUM ManuFrog :::: hastighet? - ::: FORUM ManuFrog :::

Hoppa till innehåll

hastighet?

#1 Guest_Guest_ngstnu_*_*

  • Grupp: Guests

Postad 03 juni 2007 - 18:06

Hej

Jag har haft ett lite-konto i en månad nu ungefär (och registrerat mig på forumet en gång i veckan sedan dess men utan att få något fungerande konto), och jag undrar lite över överföringshastigheter.

1. Jag kan tanka från mitt konto med ungefär 30-150 kB/s. Många andra webhotell (som iofs kostar mer) ger en närmare 1 MB/s. Vad beror det på?

2. Är det något man ska förstå själv av era låga priser att man får en jämförelsevis ganska dassig nedladdningshastighet (även om 150 kB/s inte är fy skam är det fortfarande ganska långsamt jämfört med 1 MB/s)?

3. Beror den låga hastigheten på att ni har era servrar i USA istället för i Sverige? Går det fortare att tanka filer från ett manufrog-konto om man är i USA än om man är i Sverige?

4. Går det snabbare att ladda ner filer från en hemsida som använder sig av ett "Power"-konto än från en som använder ett "lite"-konto?

5. Finns det något sätt att snabba upp överföringshastigheten på?

Tack för svar och hoppas att jag får ett fungerande forumkonto snart...
0

#2 Medlemmen är offline   Erik 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Admin
  • Inlägg: 7 585
  • Gick med: 13-juli 03

Postad 03 juni 2007 - 18:50

Visa inläggGuest_ngstnu_* på 3 June, 2007, 19:06 sade:

Hej

Jag har haft ett lite-konto i en månad nu ungefär (och registrerat mig på forumet en gång i veckan sedan dess men utan att få något fungerande konto), och jag undrar lite över överföringshastigheter.

1. Jag kan tanka från mitt konto med ungefär 30-150 kB/s. Många andra webhotell (som iofs kostar mer) ger en närmare 1 MB/s. Vad beror det på?

2. Är det något man ska förstå själv av era låga priser att man får en jämförelsevis ganska dassig nedladdningshastighet (även om 150 kB/s inte är fy skam är det fortfarande ganska långsamt jämfört med 1 MB/s)?

3. Beror den låga hastigheten på att ni har era servrar i USA istället för i Sverige? Går det fortare att tanka filer från ett manufrog-konto om man är i USA än om man är i Sverige?

4. Går det snabbare att ladda ner filer från en hemsida som använder sig av ett "Power"-konto än från en som använder ett "lite"-konto?

5. Finns det något sätt att snabba upp överföringshastigheten på?

Tack för svar och hoppas att jag får ett fungerande forumkonto snart...


Hej! Vi får väldigt många ansökningar från spammare som vill bli medlemmar på forumet, så det går åt mycket tid att validera alla ansökningar - jag har nu godkänt Din ansökan.
Vi ber alla som inte fått sin ansökan godkänd inom 1 vecka att maila oss.

1. Alla våra kunder har olika ISP'er och olika nedladdningshastigheter. Mina egna tester (och kunder som mailat oss) visar på att från Telia ADLS, Tele2, Comhem och Bredbandsbolaget så får man ca 0,39 MB/s.
De webbhotell Du jämför med ligger troligen i Sverige eller europa.

2. Våra låga priser är inte satta pga att hastigheten är låg.

3. Avståndet till våra servrar gör att hastigheten blir lägre än om Du skulle ladda ned från en server som står närmare Dig, tex. i Sverige - så det går absolut fortare att tanka ned filer om man är i USA.

4. Alla kontopaket har samma nedladdningshastigheter - vi sätter inga gränser för varken ned eller uppladdningshastigheter.

5. En del som haft lägre hastighet har lyckats få bättre resultat genom att använda "ip-numret" istället för "ftp.mindomän.se" eller att använda en annan router eller annat ftp-program.

Det finns några trådar i detta forum om detta.

Vi får hoppas att det i framtiden går att snabba upp hastigheten över atlanten.
::: Have great day! //Erik at psychofrog.se and Webbhotell ManuFrog :::
0

#3 Guest_Gäst_*

  • Grupp: Guests

Postad 04 juni 2007 - 10:27

Tack för dina svar och för att du fixade mitt konto. :whistle:
0

Dela med dig av detta ämne:





Snabbsvar

Detta inlägg behövs godkännas av en moderator innan det visas.
  

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar