::: FORUM ManuFrog :::: Hur man kommer igång med en tidigare hemsida - ::: FORUM ManuFrog :::

Hoppa till innehåll

Sida 1 av 1
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne

Hur man kommer igång med en tidigare hemsida Hur man kommer igång med en tidigare hem

#1 Medlemmen är offline   BigBrother 

  • Grupp: Members
  • Inlägg: 1
  • Gick med: 26-november 05

  Postad 23 mars 2006 - 13:58

Om man vill förändra en existerande hemsida, hur kan man dra nytta av Click Be!?

Jag har en sida som jag lagt ner mycket tid på, som måste vara uppe under tiden jag gör eventuella förändringar, hur kan man göra det på bästa sätt?

Jag har idag gästbok etc som jag i sånna fall vill "föra över" till den nya layouten, går det?

Några tips?

Jason :)
0

#2 Medlemmen är offline   Erik 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Admin
  • Inlägg: 7 585
  • Gick med: 13-juli 03

Postad 23 mars 2006 - 16:48

Hej! ClickBe använder inga databaser, utan allt sparas i XML-filer. Så en överföring blir svår eller omöjlig att göra tyvärr.

ClickBe används till att skapa en färdig hemsida genom att använda ett färdigt template, och detta templates utseende går ej att redigera.
Utan det är som en "färdig" hemsida där man kan kan lägga till egen text & bilder. Och man kan välja att använda sig av den färdiga gästboken, galleriet o.s.v eller så väljer man att inte använda dom.

Så att förändra en existerande hemsida med ClickBe är inte möjligt. Det är ingen websidebyggare i den meningen.
::: Have great day! //Erik at psychofrog.se and Webbhotell ManuFrog :::
0

Dela med dig av detta ämne:


Sida 1 av 1
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne


1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar